Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dworzec w Malborku zachętą dla turystów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dworzec w Malborku zachętą dla turystów
Ponad pół roku temu, po dwóch latach remontu, PKP oddało do użytku inspirowany architekturą Zamku dworzec kolejowy w Malborku. Obiekt robi ogromne wrażenie zarówno na mieszkańcach jak i na samych turystach, a burmistrz miasta podkreśla ogromne turystyczne znaczenie obiektu.

Dworzec kolejowy w Malborku wybudowany został w XIX wieku. Jego projekt inspirowany był architekturą Zamku w Malborku. Niebywałe wnętrze budynku stanowi znaczący czynnik zachęcający pasażerów po przyjeździe do poznania samego dworca jak i podobnych obiektów w Malborku.

Dworzec kolejowy wpisał się w stałe punkty, które w trakcie wizyty w mieście trzeba zobaczyć. Dworce kolejowe w takich ośrodkach turystycznych jak Malbork, w kontekście budowania marki turystycznej podobnych miast stanowią podstawę działań dzięki którym turyści chętniej wracają do poznanych wcześniej miejsc. Odnowiony dworzec w Malborku stał się potwierdzeniem korzyści, jakie tego typu inwestycje przynoszą mieszkańcom i turystom.

– Dworzec kolejowy w danym mieście w jakimkolwiek byłby stanie ma kolosalne znaczenie turystyczne, ponieważ część turystów przyjeżdża koleją, do nas głównie z Trójmiasta. Fakt pięknie odnowionego dworca robi ogromne wrażenie na przyjezdnych. Dużym problemem jest dla nas jednak inna kwestia. Mianowicie dworzec został już jakiś czas temu oddany do użytku, perony natomiast są wciąż rozkopane a postępu prac nie widać – powiedział w rozmowie z Rynkiem Kolejowym Andrzej Rychłowski, Burmistrz Malborka.

Komercjalizacja szansą na utrzymanie

Dworzec łączy w sobie elementy historyczne z nowoczesnymi. Inwestor zapowiada, że obok kas biletowych PKP Intercity i Przewozów Regionalnych znajdzie się w nim restauracja, hotel oraz działające kino 3D.  W ramach modernizacji dworca odnowiona została elewacja budynku oraz jego wnętrza. Historyczne elementy, takie jak np. ślady po kulach z II wojny światowej zostały zachowane. Odnowiono stare herby, drewniane stropy i polichromie. Dekoracje i złocenia oraz inne elementy zostały zrekonstruowane.

W planie komercjalizacji przewidziane jest pomieszczenie na miejską informację. – W tej chwili, w ramach projektu Urzędu Marszałkowskiego przed centralnym wejściem instalujemy nowoczesny infomat turystyczny – informuje Andrzej Rychłowski.

Modernizacja E65 szansą dla miasta

Malbork położony jest na magistrali Warszawa – Gdynia. Miasto liczy, iż modernizacja traktu w znaczącym stopniu poprawi komunikację z Trójmiastem oraz Warszawą. Dzięki modernizacji poprawi się nie tylko transport w mieście – dzięki przebudowie wiaduktu – ale również wygląd peronów, który obecnie pozostawia wiele do życzenia.

– Bardzo cieszymy się z modernizacji linii E65, ponieważ obejmuje ona również przebudowę wiaduktu przebiegającego w bliskim sąsiedztwie zamku. Przy okazji remontu wiaduktu obniżona zostanie nawierzchnia  jezdni, co umożliwi przejazd autokarów i wysokich samochodów. Jest to trakt wiodący z centrum miasta do takich „zielonych płuc miasta”, stąd objazdy dla wysokich pojazdów były uciążliwe i kłopotliwe. Płynny przejazd tą trasą będzie cennym zyskiem dla miasta – mówi Rychłowski.

Pendolino w Malborku?

W związku z modernizacją magistrali E65 PKP Intercity zakupiło nowoczesne składy Pendolino, do obsługi trasy Gdynia – Warszawa – Katowice/Kraków. Leżący przy wspomnianej trasie Malbork liczy, iż część pociągów będzie zatrzymywała się w mieście.

– Nie wyobrażam sobie, żeby pociągi Pendolino nie zatrzymywały się w Malborku, przynajmniej część bo jak wiadomo nie wszystkie połączenia będą z przystankami. Malbork jest punktem przesiadkowym m.in. dla Elbląga i innych miast również z południa, to są tysiące potencjalnych pasażerów dla przewoźnika – kończy Rychłowski.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dlaczego przewóz rowerów jest tak trudny dla kolei?

Komentarze

Dlaczego przewóz rowerów jest tak trudny dla kolei?

Michał Beim 28 lipca 2022

Zobacz również:

Dlaczego przewóz rowerów jest tak trudny dla kolei?

Komentarze

Dlaczego przewóz rowerów jest tak trudny dla kolei?

Michał Beim 28 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5