Jak informuje portal press.pl, po utworzeniu spółki Dworzec Polski przejmie ona działalność związaną z wynajmowaniem powierzchni reklamowych na wszystkich dworcach kolejowych.
Przejęcie obsługi nośników reklamowych przez Dworzec Polski wiąże się jednak z przejęciem ich od dotyczasowych operatorów i zakupem własnych.- Szacujemy właśnie wszystkie koszty tego przedsięwzięcia i inwentaryzujemy nasze zasoby outdooru. Są przypadki, w których nie będziemy musieli inwestować w budowę nośnika, ponieważ po zakończeniu umowy z operatorem przechodzi on na własność PKP, w innych miejscach postawimy nowe lub tylko zmienimy ich lokalizację - mówi portalowi press.pl Jacek Prześluga, członek zarządu PKP SA, odpowiedzialny za rewitalizację dworców.
Niedawno PKP SA udało się rozwiązać spór z jednym z takich operatorów. Rok temu PKP S.A. wypowiedziało umowę, która przez długie lata zapewniała Clear Channel Poland wyłączność na umieszczanie nośników reklamowych w najbardziej atrakcyjnych punktach na Mazowszu i Podlasiu. Firma do tej pory nie usunęła zamontowanych nośników reklamowych.
Umowa pomiędzy PKP S.A. (wówczas Centralną Dyrekcją Okręgową Kolei Państwowych) a Clear Channel Poland Sp. z o.o. (wówczas Media Rail Sp. z o.o.) została zawarta w połowie 1997 roku. Przyznawała tej firmie, na okres 15 lat, faktyczny status monopolisty w sprzedaży powierzchni reklamowych na obszarach kolejowych – budynkach dworców i ich bezpośrednim otoczeniu, w przejściach podziemnych oraz przylegających placach i parkingach. W 2009 roku zarząd PKP S.A. podjął decyzję o wypowiedzeniu umowy, chcąc uporządkować działalność reklamową na dworcach i urealnić stawki czynszu dla przyszłych kontrahentów. Firma nie zastosowała się jednak do tej decyzji.