Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Dworzec Centralny będzie straszył dalej?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-03-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Echo Miasta, 5 marca 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Dworzec Centralny będzie straszył dalej?
Władze PKP obiecywały, że do końca 2006 roku zdecydują czy Dworzec Centralny zostanie wyremontowany, czy będzie wybudowany na nowo. Decyzje nie zapadły, bo Koleje nie mogą dogadać się z Ratuszem, w którym ciągle nie opada kurz walczących o władzę polityków.

Wygląda na to, że w samym sercu miasta jeszcze długo będziemy oglądać budynek przypominający odkopany przez archeologów magazyn z czasów cywilizacji Sumerów. Co gorsza, dworzec swoją szarzyzną i brzydotą nadal będzie straszył turystów z Polski i zagranicy.

- Dopóki sytuacja z wyborem prezydenta Warszawy się nie wyklaruje, nie będziemy podejmować żadnych decyzji – tłumaczy brak konkretów Michał Wrzosek, rzecznik PKP i dodaje, że PKP chce przesądzić o losie dworca wspólnie z miastem. W nim jednak jak na razie nie ma partnera, bo nie wiadomo co będzie dalej z prezydentem Hanną Gronkiewicz-Waltz.

- Na razie nic nowego w naszych rozmowach się nie pojawiło – potwierdza brak porozumienia z PKP wiceprezydent Warszawy ds. inwestycji, Jacek Wojciechowicz.

PKP już w ubiegłym roku zrobiło pierwsze kroki, aby zacząć metamorfozę Centralnego. Jak się dowiedzieliśmy, wstępne plany remontu dworca na życzenie spółki zaproponowała pracownia architektoniczna Epstein. Koszty realizacji tej koncepcji miały być stosunkowo niskie, a efekt piorunujący.

- PKP zwróciły się do nas jako współprojektanta kompleksu Złote Tarasy, z prośba o przedstawienie koncepcji modernizacji hali Dworca Centralnego, która pozwalałaby na lepsze połączenie kolejowego obiektu z centrum handlowym – mówi arch. Bogdan Polak z Epstein. – Przy zachowaniu charakterystycznej bryły nasz projekt wprowadzał więcej światła do głównej hali i porządkował zagospodarowanie dworca.

Zarząd PKP nie skorzystał jednak z planów liftingu obiektu, bo nie miał pieniędzy na sfinansowanie go w całości.
- Koszty realizacji tego projektu przerastają nasze możliwości – mówi Michał Wrzosek. – Zarząd był przygotowany na sumę kilku milionów złotych, a w efekcie okazało się, że koszt przebudowy mógłby wynieść o wiele więcej.

Ponadto w sytuacji tylu zmian na stanowisku szefa stolicy – po Lechu Kaczyńskim nastał komisarz Mirosław Kochalski, później Kazimierz Marcinkiewicz, a ostatnio Hanna Gronkiewicz-Waltz, której los też jest niepewny – cały czas nie udało się wypracować wspólnie z Ratuszem jednej wizji Centralnego, a jak zapewnia PKP, bez akceptacji projektu przez miasto, z nowego dworca będą nici. Wrzosek dodaje, że PKP chce stworzyć taki dworzec, który spodoba się mieszkańcom i władzom samorządowym. Ważne przy tym, aby nowy obiekt współgrał z otoczeniem i stał się węzłem komunikacyjnym, który połączy kilka środków transportu, o stacji metra centrum, po ulicę Jana Pawła, a nawet Żelazną.

- Na realizację konkretnej koncepcji potrzebujemy zgody miasta – mówi wprost Wrzosek.

\

* Tak mógłby wyglądać Dworzec Centralny. Na razie jednak jego odnowioną halę możemy podziwiać wyłącznie na wizualizacjach, bo PKP nie może dogadać się ze stołecznym ratuszem (Echo Miasta).

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5