Na EURO 2012 wiele polskich dworców znacznie skorzysta. Wiele z nich jest w trakcie modernizacji, liftingów, lub pełnej przebudowy. W czasie spotkania z okazji zakończenia modernizacji hali podmiejskiej dworca Warszawa Wschodnia prezes spółki Dworzec Polski Jacek Prześluga podsumował stopień zaawansowania prac przy modernizacji najważniejszych dworców w Polsce.
Informacje przedstawione przez prezesa Prześlugę są dość optymistyczne: - Stan zaawansowania prac na dworcu Wrocław Główny (prace budowlane) to 52%. Tyle obszaru tego dworca zostało już wykonane. Wyremontowaliśmy też cztery małe dworce, z których dwa w kontekście EURO 2012 mają dość duże znaczenie przesiadkowe. Są one albo już oddane, albo w trakcie oddawania. Prace na dworcu Warszawa Centralna to około 50%. Jeszcze przed końcem tego roku będzie można korzystać z tego dworca w normalnym trybie – zaznacza Jacek Prześluga.
Według informacji prezesa spółki Dworzec Polski, na dworcu Warszawa Wschodnia stan zaawansowania prac sięga ok. 40% i najprawdopodobniej wczesną jesienią budynek dalekobieżny zostanie zamknięty, co oznacza, że będzie można kontynuować prace wykończeniowe. - Zaawansowanie prac na dworcu Warszawa Stadion to ok. 10%. Jest to mało, ale dworzec ten jest przebudowywany w kategorii „Projektuj i buduj” i wartość kontraktu to ok. 6 mln zł. Myślę, że zgodnie z planami dworzec będzie gotowy za ok. 6 m-cy. Dworzec Gdynia Główna został już wykonany w 23%. Sprawa z dworcem w Poznaniu natomiast wygląda tak, że jesteśmy w przededniu otrzymania pozwolenia budowlanego. Jeśli wkopiemy pierwszą łopatę w czerwcu, to z dworcem zdążymy na EURO, ale tylko z dworcem, bez parkingów i bez galerii handlowej – dodał Jacek Prześluga.