Na portalu „Zamość onLine” Rafał Marchwiany zastanawia się nad skutkami budowy drugiego toru LHS kosztem linii normalnotorowych. Przekucie toru odcinka Zawada – Zwierzyniec Towarowy linii nr 69 na szeroki doprowadzi to takiego wyłomu w systemie istniejących linii kolejowych, że pojawia się pytanie o sens istnienia pozostałych torów na terenie dawnego województwa zamojskiego – uważa autor.
Likwidacja odcinka Zawada – Zwierzyniec Towarowy spowoduje, że nie będzie można już przejechać po normalnym torze ze wschodu na zachód i z północy na południe regionu zamojskiego. Podjęcie decyzji o likwidacji zamojskich linii wzdłuż LHS, nawet w dalszej perspektywie czasowej (np. za 10 lat), doprowadzi do ich degradacji, bo nikt przecież nie będzie inwestował w tory przeznaczone do rozbiórki. Choć zastrzega, że nie zna tajnych planów odnośnie realizacji przedsięwzięcia. Liczy, że uda się pogodzić interes LHS i zachowanie spójności linii kolejowych na Roztoczu – zastanawia się Robert Marchwiany.
Więcej