PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie drugiego etapu tzw. projektu przejazdowego.
30 czerwca podpisano umowę o dofinansowanie dla projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowych - etap II". Podpisy pod nią złożyli Paweł Szaciłło p.o. Dyrektora CUPT oraz członkowie zarządu PKP PLK Wojciech Folejewski oraz Karol Depczyński. To drugi etap tzw. projektu przejazdowego, uruchomionego jeszcze za poprzedniego ministra infrastruktury Sławomira Nowaka po katastrofie w Szczekocinach.
W ramach drugiego etapu inwestycji, wartego blisko 261,7 mln zł zostaną przeprowadzone prace na 187 przejazdach kolejowych, które zostały wytypowane w oparciu o następujące kryteria: złe warunki widoczności, przekroczony iloczyn ruchu, bliski przekroczenia iloczyn ruchu, zły stan nawierzchni na przejeździe, zły stan urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) na przejeździe. CUPT udzielił na projekt 180,52 mln zł dofinansowania,
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego w obrębie wybranych przejazdów kolejowych między innymi poprzez ich przebudowę, zmianę kategorii przejazdu, wymianę nawierzchni drogowej na dojazdach i w obrębie przejazdów oraz zabudowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących. Inwestycja realizowana będzie na terenie całego kraju. Realizacja ma przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków na przejazdach i skrócenia czasu przejazdu na trasach objętych pracami.