Partnerzy serwisu:
Biznes

Dobre wyniki przewozowe Freightliner PL za 2010 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
25-02-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 25 lutego 2011

Podziel się ze znajomymi:

Prywatny przewoźnik Freightliner PL w 2010 r. przewiózł 3 151 664 tony ładunków i wykonał pracę przewozową na poziomie 716 230 tys. tonokilometrów. To znakomity wynik, zważywszy iż w 2009 r. zanotowano wynik 2 043 418 ton oraz 595 004 tys. tonokilometrów pracy przewozowej. - W tym roku powinniśmy osiągnąć co najmniej 50-proc. wzrost przychodów w porównaniu do 2010 r. - uważa Robert Kantek, dyrektor ds. sprzedaży w FPL.

- W 2008 i 2009 r. rynek przewozów towarowych zmalał o 21 proc. Ciekawa historia, że w tym czasie Freightliner PL bardzo szybko urósł. Staraliśmy się nie poddać kryzysowi, co się udało - mówił dyrektor Kantek podczas spotkania w Bydgoszczy zorganizowanego wspólnie z firmą InnoFreight, poświęconego nowoczesnym technologiom wyładunkowym.

Freightliner działa w Wielkiej Brytanii od 1965 r. Początkowo była to firma państwowa. W 1996 r. nastąpiła jej prywatyzacja i wykup menedżerski. Obecnie w skład brytyjskiej grupy wchodzi kilka podmiotów. Freightliner Heavy Haul zajmuje się przede wszystkim przewozem ciężkich towarów. Kontroluje on 55 proc. rynku transportu węgla w Wielkiej Brytanii, 11 proc. rynku kruszyw. Daje to 30-proc. udział w rynku przewozów masowych na Wyspach. Freightliner Intermodal zajmuje się natomiast przewozami intermodalnymi z 4 portów do 14 własnych terminali przeładunkowych w Wielkiej Brytanii. Spółka notuje 90-proc. terminowość swych usług.

W Polsce Freightliner rozpoczął działalność operacyjną w 2007 r. Obecnie realizuje m.in. 3-letni kontrakt na przewozy dla Zespołu Elektrociepłowni Bydgoszcz. Spółka eksploatuje 22 lokomotywy i 830 wagonów, zatrudniając 120 pracowników (80 - maszyniści, 10 - zatrudnieni przy utrzymaniu, 20 - przy działalności operacyjnej, 5 - sprzedaż, a kolejne 5 - finanse). - Opieramy model naszej działalności na dwóch głównych elementach - innowacyjnym podejściu do biznesu i nowoczesnym taborze. Daje to maksymalną efektywność - tłumaczył dyrektor Robert Kantek.

Jak informują przedstawiciele FPL, efektywna logistyka opiera się na terminowości dostaw, szybkiej reakcji, minimalizacji czasu przewozu, maksymalizacji tonażu pociągu oraz zapewnieniu załadunku i wyładunku. - Konieczne jest myślenie, że nie wozimy dla siebie, ale dla klienta - mówił Kantek. - Nie mamy taryfy odległościowej, dla nas każde zamówienie jest oddzielnie realizowane - stwierdził.

Freightliner PL eksploatuje lokomotywy Class 66, które określa jako "najmocniejsze w Europie". Poza pracą liniową, są one wykorzystywane także do pracy manewrowej. Wyposażone są one w wózki skrętne, dzięki którym nie niszczą rozjazdów i szyn na łukach tak jak inne maszyny. - To daje duże oszczędności. Dzięki temu Freightliner PL wygrał jeden z przetargów z 40-proc. "zapasem" - poinformował Robert Kantek.

FPL posiada także węglarki o specjalnej konstrukcji - są one krótsze od zazwyczaj używanych w naszym kraju (12,76 m zamiast 14,04 m), ale bardziej ładowne i wyposażone w lekko wychylone boczne ściany (dzięki czemu można je łatwiej opróżnić na wywrotnicy). Składy FPL mogą więc liczyć nie 40 a 45 wagonów z bruttem nawet 4800 ton.

Przedstawiciele Freightliner PL podkreślają również, że są w stanie zaoferować swoim klientom stałe ceny przez nawet bardzo długi okres. - Możemy zobowiązać się, że cena ustalona dzisiaj będzie obowiązywać przez 10 lat. Oczywiście będzie ona indeksowana np. o ceny paliwa, ale nie będzie zmiany o 30 proc., jak w zeszłym roku - mówił dyrektor Kantek.

- Chcemy być liderem na rynku kolejowych przewozów towarowych, ale takim, który nie wyróżnia się jedynie tym, że jest największy - zakończył Robert Kantek, dyrektor ds. sprzedaży Freightliner PL.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lokomotywy elektryczne odstawione. Prąd za drogi!

Biznes

Lokomotywy elektryczne odstawione. Prąd za drogi!

Łukasz Malinowski 14 października 2021

Model brytyjski się sprawdza

Biznes

Model brytyjski się sprawdza

Rynek Kolejowy 04 czerwca 2014

Freightliner zmienia właściciela

Biznes

Freightliner zmienia właściciela

Freightliner 25 lutego 2015

Zobacz również:

Lokomotywy elektryczne odstawione. Prąd za drogi!

Biznes

Lokomotywy elektryczne odstawione. Prąd za drogi!

Łukasz Malinowski 14 października 2021

Model brytyjski się sprawdza

Biznes

Model brytyjski się sprawdza

Rynek Kolejowy 04 czerwca 2014

Freightliner zmienia właściciela

Biznes

Freightliner zmienia właściciela

Freightliner 25 lutego 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5