Partnerzy serwisu:

Dlaczego wykoleił się pociąg metra w Moskwie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-07-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

Dlaczego wykoleił się pociąg metra w Moskwie?
Pojawiają się nowe hipotezy ws. wczorajszego (15 lipca) wykolejenia pociągu metra w Moskwie. Przyczynić się miał do niego nie zanik napięcia, a wadliwy i niezabezpieczony rozjazd w kierunku budowanego tunelu. W wypadku śmierć poniosły 22 osób, a ponad 160 osób zostało rannych.

Do wypadku doszło w godzinach porannego szczytu, ok. 8:30, na obleganej granatowej linii moskiewskiego metra (linia Arbacko-Pokrowska) na odcinku Park Pobiedy – Sławianskij Bulwar. Wykoleiły się trzy wagony składu, który jechał w tym momencie z prędkością 70 km/h. W wyniku wykolejenia i uderzenia składu o ścianę tunelu śmierć poniosły 22 osoby, a ponad 160 zostało rannych. Hospitalizowano 129 osób, z czego 47 odniosło ciężkie obrażenia. Ofiar może być więcej – w uszkodzonych wagonach znajdują się jeszcze niezidentyfikowane fragmenty ciał.

Jeszcze wczoraj za możliwą przyczynę wypadku wskazywano problemy z napięciem na linii. Zanik napięcia miał spowodować uruchomienie automatycznego hamowania składu z prędkości 70 km/h, a to doprowadziło do wykolejenia. Dla wielu komentatorów i ekspertów wydawało się jednak niemożliwe, żeby zanik napięcia mógł spowodować awaryjne hamowane i żeby hamowanie mogło skutkować wykolejeniem. Ponadto dostawca energii zaprzeczył, żeby występowały jakiekolwiek problemy.

Dzisiaj pojawiły się już nowe hipotezy. Pociąg wykoleił się w rejonie nowego rozjazdu w kierunku powstającej odnogi linii metra w kierunku Sołncewa. Jak donosi Kommiersant, do wypadku miał doprowadzić właśnie wadliwy rozjazd. Zatrzymano już dwóch pracowników odpowiedzialnych za torowisko. – Jak dotąd mamy dwie podejrzane osoby. Ale Komitet jest zdeterminowany, by zidentyfikować i oskarżyć wszystkich, którzy przyczynili się do tej tragedii, włączając wykonawców i osoby odpowiedzialne za nadzór inwestycji – powiedział Władimir Markin z Komitetu Śledczego. Śledczy rozpatrywali też inne hipotezy, jak niesprawność składu czy osunięcie się tunelu / torowiska, ale na razie najpoważniej brana jest pod uwagę awaria rozjazdu. Służby przyjrzą się też ogólnie zasadom bezpieczeństwa w metrze – zwłaszcza biorąc pod uwagę liczne incydenty, jakie miały miejsce ostatnio w moskiewskim metrze.

Prace przy budowie rozjazdu zaczęły się pod koniec maja br. (same zwrotnice, jak informuje Kommiersant, miały zostać zamontowane mniej niż tydzień temu). Budowniczowie podłączyli go jednak za pomocą zwykłego, tymczasowego 3-mm okablowania, które nie wytrzymało drgań powodowanych przez składy w ruchu. Nie zablokowali też, co nakazują instrukcje obowiązujące w metrze, możliwości przestawienia jeszcze nieeksploatowanej zwrotnicy. Ta miała się właśnie przestawić pod jadącym składem, doprowadzając do jego częściowego wykolejenia. W wyniku tego zdarzenia wagony uderzyły i ścianę tunelu, co przyczyniło się do wysokiego bilansu ofiar i poszkodowanych. Ponadto gazeta informuje, że od miesiąca pasażerowie skarżyli się na duże wibracje i nierówną jazdę na tym odcinku. Metro Moskiewskie w odpowiedzi na pisma przekonywało, że wszystko jest w należytym porządku, zgodnie z obowiązującymi normami.

Tekst pochodzi z portalu Transprot-Publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Pasażer

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5