Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Deutsche Bahn chce likwidacji pociągów IC w ich dotychczasowej formie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-06-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Financial Times Deutschland/Artur Bogdanowicz (kor. RK z Monachium), 3 czerwca 2008

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Deutsche Bahn chce likwidacji pociągów IC w ich dotychczasowej formie
Ich „następcy” powinni znależć się w ruchu około roku 2015 i przypominać pociągi ICE, a co za tym idzie, prawdopodobnie być drożsi. Tym samym DB powtarza wyprobowaną strategię cenową, donosi dziennik Financial Times Deutschland. W ubiegłym tygodniu potwierdził to Hartmut Mehdorn podczas spotkania w Klubie Międzynarodowym Frankfurckich Dziennikarzy Ekonomicznych.

Tym samym dalej postępuje w Niemczech proces likwidowania korzystnych cenowo połączeń dalekobieżnych. Parę lat temu istniały jeszcze konkurencyjne IR (InterRegio), droższe IC i ekskluzywne ICE. Powoli klientom pozostaje tylko ten najdroższy wariant.

Żywot pociągów InterCity dobiega końca, powiedział Mehdorn we Frankfurcie. Kupimy nowe pociągi, które wizualnie przypominać będą ICE. Przejazd nimi będzie prawdopodobnie droższy, niż obecnymi składami IC, dodał.

Już teraz na większości nowych tras szybkiego ruchu składy IC sa rzadkością. Tak jest między Kolonią a Frankfurtem nad Menem, Monachium a Norymbergą czy Getyngą a Hanowerem. W wszystkich tych przypadkach podróżni mogą wybrać wprawdzie IC, ale jechać będą starą – dłuższą i wolniejszą trasą.

Cenowo IC są w wielu przypadkach konkurencją dla ICE: np. przy przejazdach Kassel-Frankfurt, 36 zamiast 46 euro, przy jednynie o 30 minut dłuższym czasie przejazdu. Ale już między Frankfurtem a Norymberga różnica wynosi tylko 4 euro (42 zamiast 46 euro), a czas przejazdu różni się 5. minutami. Zaletą IC jest fakt, że posiadają one przedziały rowerowe, w które ICE nie zostały wyposażone.

\

Pociąg ICE (fot. Artur Bogdanowicz)

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5