Od 1 stycznia br., po pomyślnych przewozach testowych, które miały miejsce w grudniu ubiegłego roku, DB Schenker Rail Polska uruchomiła przewozy biomasy z portu w Świnoujściu do Elektrowni Rybnik w ramach umowy z firmą Energokrak.
Do realizacji przewozów zastosowano specjalistyczne wagony Tadgs przystosowane do transportu tego rodzaju produktów. Ponadto DB Schenker Rail Polska uruchomiła również przewozy biomasy ze Słowacji. Transporty z mąką słonecznikową trafiają do Elektrowni Rybnik przez przejście graniczne w Chałupkach.
Transport biomasy realizowany jest również przez inną spółkę należącą do grupy DB Schenker Rail Polska, DB Schenker Rail Spedkol. W ramach realizowanej usługi DB Schenker Rail Spedkol obsługuje transporty biomasy z Rosji z wykorzystaniem wagonów tzw. „Hopperów” z przeładunkiem na terminalu w Sławkowie. Ze Sławkowa ładunek trafia samochodami ciężarowymi do odbiorców w Krakowie oraz Rybniku.
- Przewozy biomasy doskonale wpisują się w przyjętą strategię funkcjonowania całej firmy. Dzięki szerokiemu spektrum działalności jesteśmy wstanie zapewnić klientowi kompleksową usługę z jednej ręki, łącząc różne środki transportu w jednym łańcuchu - mówi Hans-Georg Werner, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.