DB Schenker Rail Polska będzie w 2013 r. wykonywać przewozy miału węglowego dla Zakładu Energetyki Cieplnej w Inowrocławiu. ZEC rozstrzygnął właśnie przetarg w tej sprawie.
Przedmiotem zamówienia jest wykonywania usług przewozowych koleją miału węglowego NHM 2701 w składach 30-wagonowych (1800 ton) przez okres 12 miesięcy ze stacji nadania do stacji odbiorczej Inowrocław - Rąbinek B (bocznica własna ZEC-u). Wielkość przewozu to 20 tys. - 40 tys. ton rocznie. Punkty nadania to: KWK Mysłowice, KWK Staszic, KWK Wieczorek, KWK Wujek, KWK Śląsk oraz KWK Murcki.
Kryterium oceny ofert była wyłącznie cena. Swoje propozycje w przetargu zgłosiły, poza DB Schenker Rail Polska, także CTL Logistics, Rail Polska oraz PKP Cargo. DB Schenker zaproponiwał cenę netto za przewóz jednej tony z wszystkich miejsc nadania w wysokości 31 zł. CTL Logistics - 32 zł, Rail Polska - od 36 do 37,1 zł, a PKP Cargo - we wszystkich przypadkach w wysokości 37,26 zł.