Do końca kwietnia br. DB Schenker Rail Polska S.A. potroi ilość węgla kamiennego przewożonego na zlecenie Vattenfall S.A. z białoruskiego Brześcia do Warszawy. Ładunki węgla, transportowane z Kuźnieckiego Zagłębia Węglowego w Rosji we współpracy z kolejami rosyjskimi RŻD i białoruską koleją państwową (BC), są przeładowywane w Brześciu i tutaj przejmowane przez DB Schenker Rail Polska S.A.
Do końca miesiąca koleje mają przetransportować ok. 12 000 ton węgla. Ilość tę przewiezie 9 składów. Przewóz organizowany jest dla największego rosyjskiego eksportera węgla, spółki OAO SUEK, która w tym roku wyeksportuje do Polski łącznie około dwóch milionów ton węgla.
- Zlecenie przewozowe otrzymaliśmy dopiero w lutym. To błyskawiczne zwiększenie pakietu zamówień stanowi dla nas istotny krok, umożliwiający nam partycypowanie w stale rosnącym rynku przewozów ładunków masowych między Rosją a Polską. Dzięki realizowanej przez nas koncepcji produkcji nasi klienci płacą niższe ceny za przewozy na polskim odcinku trasy, a nasi
partnerzy RŻD i BC mogą korzystać z szybszych obiegów wagonów. Obniża to koszty i zwiększa wydajność - stwierdza Hans-Georg Werner, prezes DB Schenker Rail Polska S.A. i dyrektor na Region Wschód w DB Schenker Rail.
DB Schenker Rail Polska S.A. to największy prywatny kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce. Przedsiębiorstwo zatrudnia obecnie około 6 000 pracowników, a w roku 2009 zanotowało obroty w wysokości ok. 300 mln euro. DB Schenker Rail Polska S.A. składa się z kilku operujących regionalnie firm, wyspecjalizowanych przede wszystkim w przewozie węgla, produktów chemicznych i materiałów budowlanych. Ponadto spółka zajmuje się eksploatacją infrastruktury portowej i terminali kontenerowych w Szczecinie i Świnoujściu.