Partnerzy serwisu:
Biznes

DB Schenker nie jest zainteresowany prywatyzacją PKP Cargo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
18-01-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polska Dziennik Bałtycki, 18 stycznia 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
DB Schenker nie jest zainteresowany prywatyzacją PKP Cargo
„Dziennik Gazeta Prawna” pisze, że DB Schenker nie będzie uczestniczył w sprzedaży PKP Cargo. Niemiecki przewoźnik chce się skoncentrować na dotychczasowej działalności i konkurować z polskim przewoźnikiem. Zainteresowanie udziałami w PKP Cargo zgłaszają za to inwestorzy finansowi.

Wiele się mówiło, że udziałami w drugim największym przewoźniku kolejowym w Europie zainteresowany jest lider na europejskim rynku niemiecki DB Schenker. – Nie jesteśmy zainteresowani prywatyzacją PKP Cargo – dementuje te pogłoski na łamach w „DGP” Hans-Georg Werner, prezes DB Schenker Rail Polska. Szef niemieckiego przewoźnika w Polsce deklaruje, że chce się skupić na podnoszeniu jakości obsługi klientów i na tym polu rywalizować z PKP Cargo. Dodaje także, że docenia sposób w jaki polski przewoźnik poradził sobie z kryzysem. – Jesteśmy konkurentami, ale mam dla szefa PKP Cargo szacunek – mówi „DGP” prezes DB Schenker Rail Polska.

„DGP” pisze, że do prywatyzacji PKP Cargo może dojść w połowie tego roku. Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo, deklaruje, że spółka jest gotowa do prywatyzacji. – Czekamy na zatwierdzenie strategii prywatyzacyjnej – mówi „DGP”. Ona zadecyduje, czy akcje spółki zostaną zaoferowane inwestorom branżowym czy finansowym. Być może zostaną wybrane oba warianty jednocześnie.

Jednak Ministerstwo Finansów zwleka z tym. Zdaniem „Dziennika Gazety Prawnej” nieoficjalnym powodem zwłoki w ogłoszeniu strategii są niejasne losy włączenia do grupy kapitałowej PKP Cargo spółki LHS Prezes Balczun potwierdził, że wśród instytucji finansowych jest duże zainteresowanie spółką. Nie wiadomo jeszcze, czy do inwestorów trafi większościowy pakiet udziałów w spółce, która jest wyceniana przez branżę na 3 mld zł – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

„DGP” pisze także, że nie będzie łatwo znaleźć inwestora dla PKP Cargo. Spółka wkrótce będzie potrzebowała zewnętrznych zasobów, żeby dalej się reformować, gdyż własne się kończą. DB Schenker jest już obecny na polskim rynku i chce rozwijać działalność we własnym zakresie, a pozostali przewoźnicy mają swoje problemy. Trudno także sobie wyobrazić z powodów politycznych, aby inwestor pochodził z Rosji. Z kolei inwestorzy finansowi mogą się wystrszyć problemów pracowniczych w PKP Cargo.

Więcej

\

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5