NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czy mamy do czynienia z przełomem na kolei?

| Tadeusz Syryjczyk, ZDG TOR 26.04.2015 172

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-04-26 10:12:42 Autor: studenciak
---.adsl.inetia.pl
Trasa Kraków - Katowice to istotnie 1h 15 ale autobusy kursują nie co 30 min ale co 15 min. Unibus i interbus taki takt utworzyły
2015-04-26 10:37:28 Autor: lider
---.dynamic.chello.pl
Inwestować, inwestować i jeszcze raz inwestować. Potrzebna jest modernizacja starych linii kolejowych i budowa nowych. Potrzebne są odnowione dworce i odnowiony tabor.
2015-04-26 11:06:36 Autor: szuka
---.adsl.inetia.pl
Przełom na kolei będzie wtedy gdy będzie chciał ktoś na niej pracować. Teraz przychodzą w większości ludzie , którzy gdzie indziej nie znaleźli zatrudnienia.
Wyremontujemy i zrewitalizujemy linie , tabor coraz lepszy , a średnia wieku zatrudnionych w firmach związanych z koleją ok. 50 dziesiątki lub ponad.
Ten kryzys już jest i postępuje . Kto będzie pracował kiedy zabraknie ludzi ? Tendencja jest taka żeby dobrze zarobić trzeba pracować w nadgodzinach.
Czy ktoś zdaje sobie sprawę ,ze skutków jakie za tym idą ?
2015-04-26 11:18:15 Autor: remik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Linie pomiędzy dużymi miastami to jedno, a popatrzcie jak wyglądają linie regionalne w Polsce. Obraz nędzy i rozpaczy! Wielce wymowny przykład to linia z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego - nie bez racji uważana za najpiękniejszą w Polsce. Na Zachodzie czy chociażby w pobliskich Czechach w każdy weekend jeździłyby tam specjalne pociągi turystyczne, nie wspominając o planowym ruchu codziennym. A u nas? Najpierw Koleje Dolnosląskie wygasiły prawie kompletnie frekwencję na tej trasie nagminnym odwoływaniem pociągów i permanentną KKA bez żadnej informacji w rozkładzie, potem jak mimo to ludzie jeździli PLK ograniczyła prędkość do 20 km/h. Klasyczne sposoby uwalania linii kolejowych. O remoncie tej trasy nie słychać - zamiast tego Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego woli snuć plany wybudowania tunelu pod wrocławskim lotniskiem za pół miliarda złotych.

Cała Polska. Cała kasa idzie na potrzeby dużych miast, a reszta kraju obraca się w ruinę. Zrozumcie, że nie ma wzrostu gospodarczego bez harmonijnego rozwoju!
2015-04-26 11:37:35 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Największe nieszczęście na linii Kraków - Katowice to modernizacja, która trwa od pięciu lat ale której nikt nie widział, oraz remonty bieżące, których się nie robi bo trwa "modernizacja". !!!!!
2015-04-26 12:37:18 Autor: Kflik
---.8.104.65
Kraków - Katowice to nie tylko takt 15 minut (UniBus + InterBus) ale także spora grupa połączeń miast z okolicy których kiedyś nie było. Np. Oferta UniBus + InterBus na Gliwice - Kraków odciąża połączenia Katowice - Kraków, Podobnie kursujący 12 razy dziennie Sosnowiec - Dąbrowa Górnicza - Kraków.
Może jeszcze więcej o których istnieniu nie wiem.
Wszystko powyższe uzupełniają jeszcze PKSi i PolskiBus (ten zwłaszcza przydatny na Katowice- Kraków w godzinach późno wieczornych i w nocy, gdy nie ma dziennych linii).
2015-04-26 12:41:21 Autor: Kflik
---.8.104.65
@remik

kolej dalekobieżna musi współpracować z koleją regionalną, nie da się inaczej.

Np. Kraków - Nysa - Kłodzko musiałby jechać na całej trasie(!) jako przyspieszony (a odcinkami gdzie nic innego nie ma może nawet jako przyspieszony).
Pospieszne można zostawić tylko tam gdzie regionalne są bardzo często (co 20minut lub częściej - czyli praktycznie nigdzie, może linie dojazdowe do Warszawy).

Sądzę też, że przez to, że okolice Warszawy mają nieco inną sytuacją niż reszta kraju (kolej aglomeracyjna i SKM to coś nieco innego niż kolej regionalna) politycy nie widzą problemu który sami zgotowali, przez który upada kolej w pozostałej części kraju (przez podział taryfowy i rozkładowy na regionalne i dalekobieżne, przez zasady ustalania stawek PLK i przez to, że PLK nie podaje do publicznej wiadomości kosztów utrzymania każdej linii kolejowej)
2015-04-26 12:41:45 Autor: Kflik
---.8.104.65
(a odcinkami
gdzie nic innego nie ma może nawet jako zatrzymujący się na każdej stacji).
2015-04-26 13:06:33 Autor: msob
---.static.korbank.pl
Przełom na kolei nastąpi jak początkujący pracownik na szeregowym stanowisku zarobi ponad 2000 netto. Bo to co teraz oferują spółki postpekapowskie (podstawy rzędu 1700 - 1800) to niestety blokada rozwoju i sukcesu.
2015-04-26 13:09:17 Autor: krakus12345
---.dynamic.chello.pl
projekt Kraków- katowice od 2 lat w mediach i komunikatach leci propaganda o trwającej modernizacji. Czyli ciągle ktoś bierze pieniądze za inwestycje ktorej nie ma ( tak śmiem twierdzic). Linia warszawa- Łodz tez zbiegła sie z autostrada chyba P Kulczyka. Przebudowa wciąż trwa i jej konca nie widać. Stalexport w małopolsce. Wiec niech Pan nie pisze o przypadkowości.
2015-04-26 13:17:49 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Przełom będzie jak w końcu [Admin: zmoderowano] zrozumie, że aby przyciągnąć pasażerów takie pociągi jak USTRONIE / MONCIAK / Mazury w rozsądnym czasie muszą jechać po CMK a nie wężykować po 8 tracą 2h wioząc powietrze, czy stać 1,5h w Płaszowie....
2015-04-26 13:39:41 Autor: gast
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post remik:
"Linie pomiędzy dużymi miastami to jedno, a popatrzcie jak wyglądają linie regionalne w Polsce. Obraz nędzy i rozpaczy! Wielce wymowny przykład to linia z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego - nie bez racji uważana za najpiękniejszą w Polsce. Na Zachodzie czy chociażby w pobliskich Czechach w każdy weekend jeździłyby tam specjalne pociągi turystyczne, nie wspominając o planowym ruchu codziennym. A u nas? Najpierw Koleje Dolnosląskie wygasiły prawie kompletnie frekwencję na tej trasie nagminnym odwoływaniem pociągów i permanentną KKA bez żadnej informacji w rozkładzie, potem jak mimo to ludzie jeździli PLK ograniczyła prędkość do 20 km/h. Klasyczne sposoby uwalania linii kolejowych. O remoncie tej trasy nie słychać - zamiast tego Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego woli snuć plany wybudowania tunelu pod wrocławskim lotniskiem za pół miliarda złotych.

Cała Polska. Cała kasa idzie na potrzeby dużych miast, a reszta kraju obraca się w ruinę. Zrozumcie, że nie ma wzrostu gospodarczego bez harmonijnego rozwoju!"
"Cała kasa idzie na potrzeby dużych miast, a reszta kraju obraca się w ruinę"

Dokładnie tak. Z tą może tylko drobną różnicą, że nie dużych miast, lecz "tak zwanych dużych miast". Bo duże miasto to każde miasto liczące ponad 100 tys. mieszkańców (1). W Polsce takich miast jest kilkadziesiąt. Tymczasem za duże "uważa się" w tym kraju jedynie kilka wybranych (na dodatek wybranych chyba dość arbitralnie). I to na tych wybrańców idzie cała kasa.

(1) http://de.wikipedia.org/wiki/Gro%C3%9Fstadt
2015-04-26 14:12:14 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Tadeusz Syryjczyk
Przełom na kolei to mógł Pan zrobić w czasach, gdy zastąpił Pan Wilczka, ale Pan popełnił te same błędy, co II RP - wspieranie państwowego molocha.
Niestety dla PKP przyszłości nie ma i proszę nie wciskać nam głupot o ”odwróceniu trendu stanu naszej kolei" i o zbawiennej roli UE w tej kwestii.
Jest źle i będzie gorzej, na szczęście jest dla PKP alternatywa na drogach i w powietrzu.
Szkoda ino tego pięknego środka transportu..
2015-04-26 14:13:30 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@pes

Niech sobie te Mazury jadą przez Kielce, ale jeśli tak ma być to jako przyspieszony. Uzupełniając ofertę kolei regionalnej, z honorowaniem wszystkich ofert regionalnych.

Natomiast jadący poza szczytem pociąg na CMK musi być tańszy niezależnie od tego czy nazywa się TLK czy EIP.
Te w szczycie też muszą być tańsze, by jeździć nie raz na godzinę a częściej i dłuższym składem.
2015-04-26 14:18:24 Autor: kolej
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-04-26 14:36:10 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kflik:
"@pes

Niech sobie te Mazury jadą przez Kielce, ale jeśli tak ma być to jako przyspieszony. Uzupełniając ofertę kolei regionalnej, z honorowaniem wszystkich ofert regionalnych.

Natomiast jadący poza szczytem pociąg na CMK musi być tańszy niezależnie od tego czy nazywa się TLK czy EIP.
Te w szczycie też muszą być tańsze, by jeździć nie raz na godzinę a częściej i dłuższym składem."
Po zdewastowanej 8 w normalnym kraju nic oprócz kibla nie powinno jechać.....
2015-04-26 15:04:51 Autor: gosc
---.CNet2.Gawex.PL
Jaki przełom człowieku. Przełom to jest w Japonii gdzie pokonano 600km/h. W Polsce z prędkościami 120-160km to co najwyżej doganianie murzynów. To przez ciebie i tobie podobnych tego przełomu nie ma. Mozna było szykowac się do prawdziwego przełomu, ogłaszając teraz pierwsze przetargi na budowę KDP, zamiast tego jest kolejny rok pseudosukcesów i przetargi ale na kolejną droge ekspresową psu na budę potrzebna między Gdańskiem a Szczecinem
2015-04-26 15:26:27 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Niestety 120 - 160 pozostaje w sferze marzeń dla węzła śląskiego
Gliwice - Katowice - Mysłowice zrezygnowano z modernizacji bo uznano że się nie da i nie opłaca. Pan Grabarczyk to stwierdził. Tymczasem każdy kto zna tę linię wie, że od Gliwic do Rudy Chebzie modernizacja jest możliwa jak i możliwe (i konieczne) jest położenie drugiej pary torów. Część obiektów jest przystosowana i jest wykonana w latach 80-tych część robót ziemnych. Po modernizacji tę trasę pendo może pokonać poniżej 15 minut.
2015-04-26 15:34:05 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Ja bym się tak nie cieszył. Dzisiejsze wzrosty zbije kolejny program remontowy na sieci do 2020 roku, gdyż PLK nie wybiło sobie z głowy modernizacji. Zarżnięty będzie Lublin, w dalszym ciągu Białystok, moderna stacji na E20 (w efekcie rezerwa modernizacyjna) kompletnie zabije czas jazdy pociągów po E20, Poznań - Szczecin do modernizacji (czyli zarżnięcia potoków), Łódź - Ostrów do rewitalko-modernizacji (przez co czasy znów skoczą do ponad 4 h),

O dalszym burdelu na kółkach związanym z Kraków - Katowice i Wawa - Radom nawet nie wspominam...
2015-04-26 15:41:55 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Np ludziska w oberbie ( 30 km ) od Wroclawia pobudowali sie i oni pojada na dworzec glowny na Kdp - zapomnij majac w garazu auta- wlasnie obserwowalem to w sobote , jechalem do Zgorzelca - do Warszawy o 10. 19 odjezdzalEIP ( moze 50 osoba, czas tez niby niezly do warszafki) a my upchani jak sardynki do Legnicy.
2015-04-26 15:44:46 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ gosc - Moj post kierowalem.
2015-04-26 16:05:47 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post krakus12345:
"projekt Kraków- katowice od 2 lat w mediach i komunikatach leci propaganda o trwającej modernizacji. Czyli ciągle ktoś bierze pieniądze za inwestycje ktorej nie ma ( tak śmiem twierdzic). Linia warszawa- Łodz tez zbiegła sie z autostrada chyba P Kulczyka. Przebudowa wciąż trwa i jej konca nie widać. Stalexport w małopolsce. Wiec niech Pan nie pisze o przypadkowości."
Bzdury. Kulczyk zarządza odcinkiem Konin-Świecko. Co to ma do modernizacji Warszawa-Łódź? Dwa - koniec modernizacji wiedenki widać - nastąpi to w grudniu tego roku (nie liczę montażu ETCS, bo to jak pokazuje LK9 nie stanowi praktycznie żadnych utrudnień). A co do Kraków-Jaworzno to się oczywiście zgadzam.
2015-04-26 16:16:08 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Przełom to będzie, jak TLK (w tym dalekobieżne) bądą miały prędkości handlowe co najmniej 85-90km/h. Mniej idiotycznych rezerw, postojów na Płaszowach po 2h i niecudowanie. Do tego nie trzeba nie wiadomo jakiego taboru - wystarczą zwyczajne EP07 i wagony na 120.
Materiał staroużyteczny z takiej cmk czy innych e65 nadaje się spokonie na dobudowanie 2 toru nad morzem tak, aby z Wejherowa przez Słupsk i Koszalin dojechać dwutorowo do Szczecina. 2 tor Koszalin - Kołobrzeg też nie zawadzi. Drugi tor Otwock - Pilawa. Komu przeszkadza?
Komu przeszkadza przezjezdność Działdowo - Brodnica? Tam aż się prosi na TLK. Bory Tucholskie były hitem. Komu przeszkadza drut z TArnobrzega do Rzeszowa? Było przynajmniej zapalować i postawić słupy podczas moderny, a teraz spokojnie kończyć podstacje i wieszać druta. Burdel na 91 to kolejny skandal.
2015-04-26 16:22:17 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ propos prędkości
Proszę sobie porównać czas przejazdu samochodem z Warszawy do 5 największych miast w latach 30', kiedy było 1.000 km dróg asfaltowych i dziś.
Oto przełom!
2015-04-26 17:35:05 Autor: joda
---.dynamic.chello.pl
NONSENS! Wydajemy miliardy na odtworzenie standardów prędkości sprzed 30, 50, 90 lat. Standardy częstotliwości, czy kwoty przewożonych pasażerów/towarów niedościgłe. Z inwestycyjnego pkt widzenia to kasa w głęboki piach. Zainwestowana, bo akurat trzeba było zainwestować/dać komuś zarobić. Wy...śmy nasze/unijne miliardy by za kilka lat powiedzieć: no nie udało się.
2015-04-26 18:09:35 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Prędkość podróży należy porównywać w odniesieniu do wielkości poszczególnych krajów (czyli pokonywanych odległości) a nie ich historii! Niemcy, Francuzi, Hiszpanie czy Włosi nie dla kaprysu konsekwentnie dążą do zwiększenia prędkości handlowej swoich pociągów - jedynie wówczas mogą być one konkurencyjne dla innych środków transportu, na dystansie od 300 do nawet 1000 km! Nie oczekujmy zbyt wiele ale choćby tego, aby na zmodernizowanej trasie Warszawa - Gdańsk poruszać się z podobną prędkością, jak - na również przebudowanej - trasie Moskwa - Petersburg (650 km w niespełna 4 godziny). Rosjanie podjęli zresztą decyzję o budowie kolei dużej prędkości, mającej jeszcze bardziej skrócić czas podróży pomiędzy tymi miastami... I tak właśnie myśli się o współczesnej kolei i jej przyszłości!
2015-04-26 18:18:54 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Moze wreszcie zaczniemy sie liczyc " z ogolem "( ludem dojezdzajacym codziennie do pracy szkoly) ,rachunkiem ekonomiczym i tredami.

Moze lepiej miec handlowa ok 90( jak pisze Arriwederci) i wzglednie tani bilet i tor po ktorym pojedzie towarowy i aglomeracyjny - moze lepiej w naszym wypadku łyzeczka jesc
2015-04-26 18:35:11 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A jakby tak nie bylo Moskwy i Petesburga - to gdzie by budowali - albo byłoby 3000km

.
2015-04-26 18:57:21 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Dla zainteresowanych http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=552245&page=692. Dużo zdjęć Darta
2015-04-26 19:28:47 Autor: umbra
---.opera-mini.net

umbra
Na razie przelomu nie ma. na razie jest skok na unijna kase.
2015-04-26 20:31:33 Autor: lajlajkonik
---.28.177.72
Kraków- Wieliczka? Kogoś chyba nieźle pogrzało. Niech wreszcie jakiś uczciwy pismak przyjrzy się tej firmie "krzak". Kto tam dowodzi i za jaką kasę ten bałagan funkcjonuje, jak wygląda stan osobowy i warunki pracy, ile osób z regionalki wykonuje dla nich robotę za friko, albo za symboliczny grosz (rewidenci, manewrowi, maszyniści, dyspozytorzy, kasa).
2015-04-26 20:32:57 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Przełomem na kolei nazwę to dopiero, jak się bankomaty podadzą do dymisji, zaczną zarządzać kolejarze, wróci jedno PKP, znikną prywatne zdezelowane furgonetki i jakieś zakichane PolskieBusy, Unibusy, Pierdybusy i inne Komorbusy i zacznie się w końcu odbudowywać kolej od nowa. Bo kolej w tym kraju powinna być priorytetem!!!
2015-04-26 22:14:30 Autor: primo
---.dynamic.chello.pl
Do czynienia z przelomem na kolei to mamy od momentu zmian kadrowych rozpoczetych po nastaniu "ery karnowskiego". Prosze spojrzec - same bankomaty, euro2012 i iłaje. Zero wiedzy nt temat kolei. Nowy zarzad PLKi - kto to jest Wyborski, Mochocki, Kruk? Co oni wiedza odpowiednio o utrzymaniu, inwestycjach budowlanych i ryzyku operacyjnym i jakosci? Prosze spojrzec na ich CV. Kto pozwala na kierowanie tak wielkim i zlozonym organizmem jakim jest PLK ludzmi, ktorzy nie maja doswiadczenia w obszarach, za ktore odpowiadaja? Plus dramatyczny przerost biurokarcji oraz nieustajacy wyscig szczurow. Nowak wprowadzil na kolej konia trojanskiego
2015-04-27 07:33:52 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-04-27 07:42:36 Autor: Stop (h)u(j)nii europejskiej!
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano] Nic Nam nie dala. Wiecej kosztuje niz daje. Nie siej pan bzdurnej propaganda [Admin: zmoderowano]
2015-04-27 07:58:57 Autor: criss
---.46.186.19
opis przełomu na kolei ograniczający się do połączeń Warszawy z niektórymi miastami wojewódzkimi to przypadłość naszych rządzących i choroba koncepcji rozwoju kraju w któej symbolem i centrum wszystkiego jest Warszawa, stolica nasza kochana. do Warszawy dokłada się parę miast - Wrocław, Kraków, Poznań, Trójmiasto. i to koniec Polski, którą warto się zajmować z punktu widzenia Warszawy (a więc "wszystkiego)".
mnie, mieszkańca pozawarszawskiej Polski interesują bardziej połączenia z Łodzi do Kielc czy z Olsztyna do Darłowa. a tutaj nasze państwo nie ma nic do powiedzenia. poza tym, w komunilkacji między mnaszymi metropoliami przełom nastąpi wtedy, gdy kolej osiągnie pułap XXI wieku. a o tym bez KDP nie da się nawet marzyć.
2015-04-27 08:25:33 Autor: jeszcze kolejarz
---.centertel.pl
Jaki przełom na kolei?.Na razie żadnego przełomu nie ma. jest tylko skok na unijna kasę. Jak można mówić o przełomie, skoro obecne władze mają tylko jeden cel, co można sprzedać to sprzedać a resztę po prostu zniszczyć lub zgnoić. Dalej, średnio co dwa tygodnie zmienia się rozkład jazdy, po co?, czy tylko jest to związane z inwestycjami!. Jak można dojechać z Krynicy, czy z Zakopanego do Krakowa?. Tylko busem i to na stojaka, bo jest to jedyna możliwość.
2015-04-27 08:34:36 Autor: KamilCK
---.pgi.kielce.pl
Dla mnie przełom na kolei będzie wtedy gdy: 1) rozkłady jazdy zaczną być wreszcie tworzone pod pasażerów, np. zapewniając dojazd do pracy/szkoły z miejscowości położonych wzdłuż regionalnej linii dla szerokiej rzeszy pasażerów (połączenia w najpopularniejszych godzinach, czyli np. 5:00-9:00 oraz 14:00-18:00 co 30-50 minut);
2). Rozkłady jazdy zostaną zsynchronizowane w ten sposób, iż pasażer sprawnie i szybko przesiądzie się z pociągu regionalnego do dalekobieżnego i odwrotnie;
3). Znikną miejsca gdzie np. pociąg stoi 20 minut bo przepuszcza inny, lub jedzie z zawrotnymi prędkościami 30 km/h lub podobnymi - to na prawdę odstrasza ludzi;
4) W pociągach będzie wreszcie czysto a z toalety będzie można skorzystać bez obrzydzenia;
5) Gdy pociąg ulegnie awarii czas oczekiwania na jednostkę która poprowadzi go dalej nie będzie wynosił 2 godziny lub więcej (jak to bywa regularnie u mnie);
6) Dopiero w dalszej kolejności oczekuje znacznego przyspieszenia i poprawy jakości i komfortu podróży.
Pozdrawiam: pasażer Kamil.
2015-04-27 08:36:50 Autor: CS
---.tktelekom.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-04-27 09:35:43 Autor: oby nie
---.play-internet.pl
Oby wzrost pasażerów nie utrzymał się w kolejnych miesiącach. Kolej to przeżytek. Nikt nie chce jeździć koleją. Lepiej obniżyć VAT na samochody i zachęcać do transportu indywidualnego. Wygodniej szybciej i lepiej. Kolej to wymysł z poprzedniej epoki. Tylko rozwój sieci dróg i autostrad a nie jakieś inwestycje w kolej które nigdy się nie zwrócą.


Kto jeździ koleją? Bydło i nic więcej. W pen do linko trochę klasy średniej a reszta sama patologia z nizin społecznych. Zlikwidować to w ę.
2015-04-27 11:05:07 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Kolej w Polsce ma ogromny potencjał pasażerski !!!
Ludzie chcą jeździć w Polsce nowoczesnymi i szybkimi pociągami !!!

Tylko trzeba im to umożliwić, a nie sztucznie utrudniać. Trzeba dopasować transport szynowy, do coraz bardziej wymagających klientów/pasażerów w Polsce. To już są inne czasy jak jeszcze 20 - 25 lat temu, a nawet 10 lat temu, dlatego ciągle i nieustannie trzeba się dostosowywać do dzisiejszych realiów.
2015-04-27 11:17:52 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Trzy segmenty kolei pasażerskiej :
- aglomeracyjny. Ten rzeczywiście zaczyna się dobrze rozwijać, najlepiej to widać na przykładzie Warszawy (KM/SKM/WKD) notują ciągły rozwój i wzrost przewożonych pasażerów. Miejmy nadzieję że w kolejnych 10 ośrodkach aglomeracyjnych będzie kiedyś podobnie. (zasięg kolei aglo. do 70 km. od ośrodka aglomeracyjnego)
- regionalny : tutaj jest zapaść, chociaż potencjał jest, świadczą o tym dobre napełnienia pociągów regio. w niektórych rejonach kraju (zasięg kolei regio. powinien być do 250 km. + na niektórych relacjach wydłużony, albo jako pociąg regio + przyspieszony na niektórych relacjach. (Kolej regio. najbardziej rozbudowana jak się da i najbardziej powszechna - taką być powinna (dotowana))
- kolej dalekobieżna. To ta na najdłuższych trasach w Polsce, na najdłuższych dystansach i najbardziej obłożonych trasach, ale nie licznych, lecz często kursująca. Może być komercyjna (z czasem).
2015-04-27 11:20:34 Autor: Dave
---.centertel.pl
Nie było i nie ma takiej firmy busowej "InterBus"! Od lat to jest po prostu "Inter" i tyle.
2015-04-27 11:37:36 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
- cd.
Trzy segmenty kolei pasażerskiej w Polsce (aglomeracyjna, regionalna, dalekobieżna + kiedyś w przyszłości KDP, również zaliczane do kolei dalekobieżnej, w powiązaniu z sieciami w sąsiednich krajach).

Jest tu jakaś analogia do komunikacji miejskiej w dużym mieście (metropolii). Gdzie mamy różne środki transportu publicznego, jednak różnych przewoźników ale wspólną taryfę... (np. SKM/SKA jest takim metropolitarnym odnośnikiem do kolei dalekobieżnej, metro jako KDP system wydajnej i szybkiej formy transportu szynowego na najdłuższych dystansach, podobnie jak w SKM/SKA. Tramwaje, te szybkie i standardowe możemy odnieść i porównać do kolei regio. które obsługują, potoki pasażerskie na średnich dystansach, a komunikację autobusową obsługującą najbardziej lokalnie osiedla jako typowa dowozówka do wydajniejszych podsystemów k.m -( miasto), rolę autobusów możemy odnieść do kolei aglo. która obsługuje lokalnie także umowny obszar. Na kolei w Polsce też tak być powinno podobnie. Wspólna taryfa i różni przewoźnicy, i 3 segmenty kolei (uzupełniające się wzajemnie).
2015-04-27 12:16:46 Autor: miś uszatek
---.poz1.cyber-cafe.pl
Prawdziwy przełom przyjdzie jak MIR zacznie wydawać CONAJMNIEJ 40% swojego budżetu na kolej... w tym budowę KDP!

Trzeba rozpocząć tą budowę natychmiast i jednocześnie remontować klasykę, zwłaszcza na liniach regionalnych
2015-04-27 13:08:44 Autor: KIELCZANIN
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nikt nie każe Ci jeździć TLK USTRONIE. Możesz jeździć PENDOLINO, a jak ci to nie odpowiada to sobie kup prywatny odrzutowiec.
2015-04-27 13:12:49 Autor: KIELCZANIN
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PES NAPISAŁ:
Przełom będzie jak w końcu [Admin: zmoderowano] zrozumie, że aby przyciągnąć pasażerów
takie pociągi jak USTRONIE / MONCIAK / Mazury w rozsądnym czasie muszą jechać po CMK
a nie wężykować po 8 tracą 2h wioząc powietrze, czy stać 1,5h w Płaszowie....

Nikt nie każe Ci jeździć TLK USTRONIE. Możesz jeździć PENDOLINO, a jak ci to nie odpowiada to sobie kup prywatny odrzutowiec.
2015-04-27 14:14:38 Autor: Dave
---.centertel.pl
Nie było i nie ma takiej firmy busowej "InterBus"! Od lat to jest po prostu "Inter" i tyle.
2015-04-27 21:22:44 Autor: Smok Eustachy
---.dynamic.chello.pl
I na tych dworcach wiatr będzie hulał. Autor zapomniał podac cen: Kraków-Warszawa autobusem od 3zł typowa cena 25 zł. Z czym do gościa? Pendolino nie ma pasów bezpieczeństwa, WiFi itp.
2015-04-27 23:39:39 Autor: As_1
---.dynamic.gprs.plus.pl
Bla, bla, tam - można oczywiście w różnoraki sposób tłumaczyć recesję ostatnich 25 lat w transporcie szynowym dalekobieżnym, ale jedno pozostaje pewne - dopóki w Polsce będzie panował kult biurokracji, dopóty będzie w niej bajzel i zacofanie. Trasa pendolino biegnie po CMK - wiele więc nie trzeba było się namęczyć. Nie wiem jak z trasą W-wa - Gdynia, bo to tereny zbyt odległe dla mnie, by móc się wypowiadać. Kolejna sprawa, to trasa z Krakowa do Wieliczki. Owszem, fajnie, że jest, ale sukces w Małopolsce to by był, gdyby w 1 godzinę można było przejechać z Krakowa do Zakopanego, a i pozostałe miasta objęte systemem kolei metropolitarnej byłyby w łatwy i szybki sposób dostępne - do tego nam jeszcze wiele brakuje. Popatrzcie na W-wę i dopiero odtrąbcie sukces, jeśli w Małopolsce będzie tak, jak na Mazowszu. Miasteczka na północ od Krakowa niestety wymierają, a polepszyłoby im się, gdyby były lepiej skomunikowane z Krakowem. Poza tym ciągnące się w nieskończoność remonty trasy Kraków-Katowice-Gliwice doprowadziły do tego, że ludzie nie czekając, zakupili auta i zaczęli korzystać z autostrady. Przedsiębiorczy ludzie stworzyli linie autobusowe łączące te miasta - kto zliczy ile busów i autobusów jeździ codziennie na tej trasie? A remont Łodzi-Fabrycznej? Szkoda gadać ile się już ciągnie, a ile jeszcze planuje się, że będzie się ciągnął. Miasto dawno wymrze, ludzie się wyprowadzą, firmy pouciekają, a oni odtrąbią otwarcie nowego dworca na Fabrycznej, który będzie świecił pustkami, bo powinien być otwarty w połowie poprzedniej dekady. Polska niestety coraz częściej budzi się z ręką w nocniku :/
2015-04-28 23:55:42 Autor: Jurgen Klop
---.dynamic.gprs.plus.pl
Polską kolej uratuje wężykowanie po sieciach osadniczych oraz wykonywanie wszelkich prac modernizacyjnych przez Trupol.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5