Partnerzy serwisu:
Biznes

Czechy: Nowe „słonie” w Ostrawie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
27-11-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jerzy GoŚciński

Podziel się ze znajomymi:

Wchodzący w życie 9 grudnia nowy rozkład jazdy nie przyniesie wielu zmian w kolejowym fragmencie systemu transportowego ODIS, obejmującego województwo morawsko-śląskie ze stolicą w Ostrawie. Czeka nas więcej nowości taborowych niż rozkładowych. Najważniejsza to pojawienie się w tym regionie nowych, piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii 471, znanych jako City Elefant.

Od kilku lat te składy są wykorzystywane na liniach S 1 i  R 1, łączących Czeski Cieszyn i Opawę. Pierwsza z nich prowadzi przez Ostrawę Witkowice, druga – przyspieszona, przez ostrawski dworzec główny. Do 5 dotychczasowych składów ma dołączyć piątka następnych „słoniątek”. Od  9 grudnia zostaną one skierowane na linię S2. W podstawowej relacji będzie ona łączyła, jak dotychczas, Bogumin z Mostami koło Jabłunkowa, jednak co dwie godziny z pogranicza Czech i Słowacji będzie można dostać się aż do Studenki, przejeżdżając przez całą Ostrawę. Dystans 90 km pociągi osobowe pokonają w niespełna 100 minut, a możliwość korzystania z nich będą mieli mieszkańcy takich miejscowości jak Trzyniec, Czeski Cieszyn, Karwina, czy wspomniana Ostrawa. Takie rozwiązanie sprawiło, że kursy na wspomnianej przyspieszonej linii R1, pomiędzy Czeskim Cieszynem a Opawą przez główny dworzec w Ostrawie, Ostrawę Stodolni w dni wolne od pracy nie będą realizowane.

W grudniu zakończy się również wymiana taboru na linii S7, łączącej Frydek-Mistek z Czeskim Cieszynem. Od kilku miesięcy zmodernizowane jednostki serii 814 wypierają kursujące tu od wielu lat poczciwe „motoraczki” serii 810. Nowe pociągi powstały z połączenia tych dwóch wagonów w jedną jednostkę. Zmodernizowane zostały toalety, systemy wentylacji, wydzielona została część niskopodłogowa. Dla wygody podróżnych działa elektroniczny system informacji, drzwi i przejścia otwierane są automatycznie. Nie zmieni się czas przejazdu na tej trasie wynoszący w zależności od pory dnia od 40 do 43 minut. Stare jednostki serii 810 będą pojawiać się tylko jako uzupełnienie taboru w relacjach szczytowych lub w późnych godzinach wieczornych, gdy liczba podróżnych jest znikoma.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ważny most w Czechach ukończony

Infrastruktura

Ważny most w Czechach ukończony

Elżbieta Pałys 06 października 2016

ČD Cargo kupiło pięć Vectronów

Tabor i technika

ČD Cargo kupiło pięć Vectronów

Jakub Madrjas 14 kwietnia 2016

PKP IC: Łatwiej do Czech, Węgier oraz na Ukrainę

Pasażer

PKP IC: Łatwiej do Czech, Węgier oraz na Ukrainę

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Zobacz również:

Ważny most w Czechach ukończony

Infrastruktura

Ważny most w Czechach ukończony

Elżbieta Pałys 06 października 2016

ČD Cargo kupiło pięć Vectronów

Tabor i technika

ČD Cargo kupiło pięć Vectronów

Jakub Madrjas 14 kwietnia 2016

PKP IC: Łatwiej do Czech, Węgier oraz na Ukrainę

Pasażer

PKP IC: Łatwiej do Czech, Węgier oraz na Ukrainę

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5