Firma CTL Rail od marca 2006 roku dwa razy w tygodniu przewozi towary masowe z południa Polski do Brandenburga. Każdy pełny pociąg zawiera ładunek brutto 3 200 ton.
CTL Rail odpowiada za realizację całego międzynarodowego łańcucha dostaw (supply chain) w ramach zamówień dostawy "na żądanie" z natychmiastową jej realizacją.
Od załadowania towaru przy polskim kamieniołomie w miejscowości Przywory Opolskie do jego rozładowania w porcie miasta KĂśnigs Wusterhausen w Brandenburgii: CTL Rail, spółka należąca do Grupy CTL Logistics, udostępnia lokomotywę i 39 wagonów EAOS aż do czasu, gdy nowy ładunek będzie gotowy do odjazdu.
- "Ze względu na wielkość zapotrzebowania i czas obróbki u odbiorcy końcowego dokładne określenie, w których dniach towar powinien być dostępny w porcie KĂśnigs Wusterhausen, jest niemożliwe" - mówi Michael Oberländer, dyrektor generalny CTL Rail GmbH z siedzibą w Hamburgu. - "O terminie zapotrzebowania na większą ilość surowca jesteśmy informowani z minimalnym wyprzedzeniem czasowym. Jednak stosujemy wszystkie możliwe środki po to, aby nie stracić ani chwili i zrealizować przewóz w jak najszybszym terminie."
Transakcje z natychmiastową realizacją wymagają sporo elastyczności. W tej dziedzinie firma CTL Rail ma już duże doświadczenie. To między innymi dlatego udało się jej przebić konkurencję ze strony spedytorów realizujących przewozy za pomocą samochodów ciężarowych oraz innych spółek kolejowych. - "Transport kolejowy w przypadku towarów masowych ma oczywiste zalety względem transportu drogowego" - twierdzi Oberländer.
- "Jednym pociągiem o łącznej masie 3 200 ton transportujemy ok. 2 250 ton netto surowców, co odpowiada możliwościom ok. 60 do 70 samochodów ciężarowych." Łącznie na odcinku 470 kilometrów ma zostać przewiezionych 30 000 ton towarów. Przewożony surowiec potrzebny jest do prac związanych z rozbudową autostrad we wschodnich Niemczech.
CTL Rail zna zarówno rynek niemiecki jak i polski, co ułatwia organizację, w tym realizację wszystkich formalności. Również odprawa na granicy przebiega bezproblemowo, bez straty czasu. - "W naszym porcie tory kolejowe i ciąg komunikacyjny dla samochodów ciężarowych prowadzą bezpośrednio do nabrzeża", mówi Reinhard Schuster, prezes Portu Koenigs Wusterhausen. "Transporty kolejowe i samochodowe podchodzą pod samą wodę. To decyduje o szybkości odpraw towarów przywożonych i wywożonych."