– W związku z dynamicznym wzrostem przewozów na terenie Niemiec, zarząd spółki podjął decyzję o unifikacji wizualnej - zgodnie z obowiązującym w Grupie CTL Logistics systemem identyfikacji wizualnej - wszystkich lokomotyw realizujących długoterminowe kontrakty – poinformowało CTL Logistics. CTL zapowiada też inwestycje w tabor.
Celem malowania lokomotyw jest zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku niemieckim, co jest ważnym elementem strategii handlowej. Nową malaturę zyskają wszystkie lokomotywy użytkowane przez CTL Logistics GmbH, jak również cztery nowe lokomotywy, o które zwiększy się park taborowy CTL Logistics GmbH w połowie roku. Docelowo 16 nowoczesnych pojazdów będzie jeździło z logo i w kolorystyce CTL Logistics. Pierwsze egzemplarze - lokomotywy Traxx Bombardiera, których CTL Logistics GmbH użytkuje osiem – już prowadzą przewozy w barwach naszej spółki. Proces zmiany malatury będzie postępował sukcesywnie.
Sukcesy na niemieckim rynku
CTL Logistics GmbH w 2015 roku zanotował na rynku niemieckim rekordowe wyniki. Imponujący wzrost przewozów widać zarówno w masie przewiezionych towarów, jak również w pracy przewozowej. Masa przewiezionych towarów wzrosła o 22 procent w stosunku do 2014 roku (do 3 369 250 ton), a praca przewozowa o 25 procent w porównaniu z rokiem wcześniejszym, czyli została wykonana na poziomie 1 142 247 tys. tkm.
Jednym z głównych powodów wzrostu pozycji CTL na rynku niemieckim były strajki Deutsche Bahn.
– Wykorzystując całe nasze doświadczenie, zrealizowaliśmy przewozy dla wielu nowych kontrahentów, wyrabiając sobie przy tym dobrą markę na rynku. Ilość otrzymywanych zapytań jest była w pewnym momencie tak duża, że nasz oddział kalkulacyjny ma pełne ręce roboty, ale z drugiej strony jest to powód do dumy i motywacja do dalszej pracy – dodał Artur Nowakowski.
Będą dalsze inwestycje w tabor
– Bardzo dobrze znam niemiecki rynek i wiem na jakie wartości należy postawić. Zdaję sobie sprawę z priorytetów we współpracy z niemieckim klientem oraz tego, co wpływa na jego zadowolenie. Najważniejsze jest perfekcyjne wykonanie zadania powierzonego nam przez kontrahenta i to od początku do końca. Zależność jest bardzo prosta, im większa niezawodność, tym większa ilość przewozów – powiedział Artur Nowakowski.
CTL Logistics dysponuje obecnie 16 lokomotywami elektrycznymi, wśród nich są między innymi liniowe Traxxy Bombardiera. Na rok 2016 zaplanowano pozyskanie trzech nowych dieslowskich maszyn.
– Poza tym stale dzierżawimy tabor pod bieżące zapotrzebowanie klientów, dostosowując jego ilość do wolumenu przewożonych ładunków. Naszym celem jest jak najpełniejsze wykorzystywanie możliwości, które niesie za sobą dynamika rynku – powiedział Artur Nowakowski.
O niemiecki rynek warto walczyć
Niemcy to strategiczne państwo na mapie przewozów towarowych Unii Europejskiej, na terytorium którego realizowane jest około 27% całkowitej liczby tonokilometrów. Wysoki potencjał przewozowy Niemiec wynika z położenia w samym centrum unijnej sieci kolejowej. Dodatkowym atutem jest ich silnia pozycja w stosunkach handlowych z Polską. Wszystkie te argumenty powodują, że rynek niemiecki jest tym, na którym CTL Logistics chce mieć jak najsilniejszą pozycję.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji