Pomimo kiepskiego I kwartału 2010 r., CTL Logistics szacuje, że kolejne trzy miesiące powinny przynieść na rynku znaczne odbicie i poprawę wyników przewozowych. - "Ruszyły się" przewozy kamienia na budowy dróg w Polsce - twierdzi Artur Pielech, członek zarządu przewoźnika, który wskazuje na fakt, że jego spółka nie walczy o udziały w rynku za wszelką cenę, tylko chce osiągnąć jak najlepszy wynik finansowy.
W I kwartale 2010 r. wyniki CTL Logistics były podobne do tych, które spółka osiągnęła w 2008 r. - Faktycznie, muszę przyznać, że nasze wyniki w trzech pierwszych miesiącach tego roku nie wyglądają najlepiej w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Ale pamiętajmy, że 2009 r. był najlepszy w historii firmy - podkreśla Pielech.
Spółka nie zrealizowała planu przewozów zakładanych na I kwartał. - Jedną z przyczyn takiej sytuacji była długa zima i uruchomione poźniej, niż się wszyscy spodziewali, dostawy kamienia na budowy dróg. Myśleliśmy, że transporty te ruszą w marcu, a nastąpiło to dopiero w kwietniu - informuje Artur Pielech.
CTL przewiózł w pierwszych trzech miesiącach tego roku 3 645 tys. ton, wykonujc pracę przewozową na poziomie 656 844 tys. tkm. - Już widzimy, że II kwartał będzie dla nas zdecydowanie lepszy - twierdzi Artur Pielech. - Czerwiec zapowiada się rekordowo - podkreśla. Prognozowany wynik w II kwartale to 868 460 tys. tkm.
- Nie będziemy walczyć o udziały rynkowe za wszelką cenę - tłumaczy Pielech, podając wygrane przez PKP Cargo i DB Schenker Rail Polska przetargi (m.in. na obsługę ZE Ostrołęka, Elektrowni Kozienice i PGE Dolna Odra), w których podyktowano tak niskie ceny, że pokryłyby one koszty przewoźnika na poziomie jedynie 13-52 proc. - Świadomie rezygnowaliśmy z tych kontraktów, czekając na lepsze czasy. Ale one już nadeszły - mówi Pielech.
- W maju jeździmy już na 100 proc. naszych możliwości - twierdzi członek zarządu CTL Logistics. Jak mówi, spółka będzie skupiać się w tym roku na kilku projektach: przewozach samochodów, przewozach biomasy i popiołów, projektach przewozu drewna, AGD, chemii i kruszyw oraz nowemu planowi - stworzenia systemu do osbługi przesyłek rozproszonych.