Partnerzy serwisu:
Biznes

CTL Logistics będzie operatorem intermodalnym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
28-01-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 28 stycznia 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
CTL Logistics będzie operatorem intermodalnym
CTL Logistics chce stać się operatorem intermodalnym. Do tej pory spółka wykonywała jedynie przewozy kontenerów na zlecenie poszczególnych operatorów. Plany zakładają uruchomienie połączeń z Bremerhaven i Hamburga do terminali lądowych w Warszawie, Piotrkowie Trybunalskim, Sosnowcu a także z Warszawy do Piotrkowa Trybunalskiego.

- Szukamy segmentów rynku, cechujących się możliwością dużego wzrostu. Wielu naszych klientów twierdzi, że konteneryzacja towarów ma ogromne zalety. Naszym zdaniem będzie ona wzrastała - twierdzi Artur Pielech, członek zarządu CTL Logistics. Jak twierdzi, obrót kontenerów w Polsce (import, eksport i tranzyt) to obecnie 1,5 mln TEU rocznie, ale możliwy jest spory rozwój w tym segmencie rynku, zwłaszcza jeśli chodzi o przewozy z portu w Bremerhaven.

CTL podpisał długoterminowe, co najmniej 5-letnie, umowy ze Spedcontem i Shavemakerem, posiadającymi swoje terminale w Warszawie, Sosnowcu i Kątach Wrocławskich. Ponadto przewoźnik ma własny terminal w Piotrkowie Trybunalskim. Od marca ruszają przewozy kontenerów do tych miejsc z Bremerhaven i Hamburga (od 2 tygodni jeździ już pociąg do Kątów Wrocławskich). Dalsze plany przewidują połączenie tych terminali portami ARA (Antwerpia, Rotterdam i Amsterdam).

Rola operatora intermodalnego ma dać CTL Logistics nowe możliwości rozwoju. - Operator intermodalny tworzy siatkę połączeń, sieć terminali i koordynuje działania przewoźników. To on tworzy tak naprawdę produkt. Przewoźnik znajduje się na samym końcu łańcucha i ma onn dosyć ograniczoną możliwość działania. Dlatego doszliśmy do wniosku, że trzeba połączyć role operatora i przewoźnika - tłumaczy Michał Bryliński, dyrektor Biura Rozwoju Nowych Produktów i Marketingu w CTL. - Dla klientów to korzystne, ponieważ operacje realizujemy własnym taborem - dodaje Pielech.

CTL otworzył już Biuro Obsługi Klienta Intermodalnego, które funkcjonuje we Wrocławiu. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, przewozy intermodalne przez nią wykonywane mają być atrakcyjne cenowo i pod względem jakości usług - CTL ma być szybszy od np. Polzugu nawet o kilka dni. - Jeśli chodzi o transport z Niemiec, to cenowo będziemy konkurencyjni wobec przewozów wykonywanych samochodami ciężarowymi - twierdzi Artur Pielech.

- Skala przewozów powoduje, że kolej będzie coraz bardziej konkurencyjna, jeśli mówimy o intermodalu. Będzie on powoli zastępował przewozy rozproszone, zmonopolizowane obecnie przez PKP Cargo - podkreśla Krzysztof Sędzikowski, prezes CTL Logistics.

Jak twierdzą przedstawiciele firmy, w sferze przewozów intermodalnych "jest miejsce na dwucyfrowy wzrost rynku rok do roku", jednak konieczne jest wsparcie dla intermodalu ze strony państwa.

 

\

* Przedstawiciele CTL Logistics podczas konferencji w trakcie której przedstawiono zaożenia strategii intermodalnej firmy: Krzysztof Sędzikowski - prezes spółki (w środku), Artur Pielech - członek zarządu (z prawej) i Michał Bryliński - dyrektor Biura Rozwoju Nowych Produktów i Marketingu (fot. Rynek Kolejowy).

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CTL Logistics odbiera pierwsze lokomotywy Gama

Tabor i technika

CTL Logistics odbiera pierwsze lokomotywy Gama

inf. pras. CTL 27 grudnia 2022

Energia z OZE zasila pociągi CTL Logistics

Tabor i technika

Energia z OZE zasila pociągi CTL Logistics

inf. pras. CTL 11 sierpnia 2022

CTL Logistics: Trzeba poprawić przepustowość linii do Ukrainy

Infrastruktura

CTL Logistics utrzymuje certyfikat bezpieczeństwa

Tabor i technika

CTL Logistics utrzymuje certyfikat bezpieczeństwa

inf. pras., oprac. ms. 02 lutego 2022

Duże zmiany w zarządzie CTL Logistics

Biznes

Duże zmiany w zarządzie CTL Logistics

Jakub Madrjas 02 lipca 2021

CTL Logistics pomoże kształcić przyszłe kadry kolejarzy

Infrastruktura

Zobacz również:

CTL Logistics odbiera pierwsze lokomotywy Gama

Tabor i technika

CTL Logistics odbiera pierwsze lokomotywy Gama

inf. pras. CTL 27 grudnia 2022

Energia z OZE zasila pociągi CTL Logistics

Tabor i technika

Energia z OZE zasila pociągi CTL Logistics

inf. pras. CTL 11 sierpnia 2022

CTL Logistics: Trzeba poprawić przepustowość linii do Ukrainy

Infrastruktura

CTL Logistics utrzymuje certyfikat bezpieczeństwa

Tabor i technika

CTL Logistics utrzymuje certyfikat bezpieczeństwa

inf. pras., oprac. ms. 02 lutego 2022

Duże zmiany w zarządzie CTL Logistics

Biznes

Duże zmiany w zarządzie CTL Logistics

Jakub Madrjas 02 lipca 2021

CTL Logistics pomoże kształcić przyszłe kadry kolejarzy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5