Portal „Koleje Śląska Cieszyńskiego” zaprezentował pisma, przedstawiające oficjalne stanowisko Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w sprawie rewitalizacji linii kolejowych regionu Śląska Cieszyńskiego.
Jak piszą miłośnicy kolei, w piśmie przesłanym do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego zawarto pytanie, czy UMWŚ planuje ujęcie w Regionalnym Programie Operacyjnym (RPO) rewitalizacji linii kolejowych regionu Śląska Cieszyńskiego będących w najgorszym stanie technicznym. Zapytano również, czy -w świetle informacji prasowych o planach UMWŚ dotyczących zakupu taboru niskopojemnego na linię aglomeracyjną Tychy Miasto – Katowice- istnieje możliwość wykorzystania takiego taboru na linii 190 (Bielsko-Biała Główna - Cieszyn).
W otrzymanej odpowiedzi załączone zostało pismo z Zakładu Linii Kolejowych w Sosnowcu, w którym poinformowano, iż "(...) nie zaplanowano na tym terenie żadnych inwestycji poza niezbędnym, bieżącym utrzymaniem infrastruktury kolejowej" oraz, że "koszt naprawy głównej w/w odcinków linii umożliwiający podniesienie dopuszczalnej prędkości, musiałby mieć uzasadnienie w przywróceniu na tych liniach intensywnego ruchu pociągów".
Z kolei UMWŚ stwierdził m.in., że RPO na lata 2007-2013 przewidywał jedynie 40 mln złotych na inwestycje w regionalną sieć kolejową, w związku z czym środki te zostały już wyczerpane i nie ma możliwości dofinansowania dalszych inwestycji. Natomiast w sprawie taboru niskopojemnego napisano, iż UMWŚ nie zamyka możliwości wykorzystania w przyszłości nowoczesnego taboru kolejowego na linii 190 po jej remoncie i przywróceniu ruchu pasażerskiego.
Więcej