Dokładnie rok temu PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę lokalnego centrum sterowania w Łukowie (woj. lubelskie) na linii E20. Do dzisiaj nie podpisano jednak umowy na realizację kontraktu. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, wykonawca jest wyłoniony, ale kontrakt zostanie zawarty dopiero w trzecim kwartale tego roku.
W związku z licznymi pytaniamy firm zainteresowanych przetargiem, pierwszy termin otwarcia ofert przesunięto na drugą połowę września. Zamawiający za najkorzystniejszą ofertę uznał konsorcjum Pol-Aquy, choć oferta opiewa na kwotę ponad 427 mln zł netto (najtańszą ofertę złożyła hiszpańska firma FCC Construction na kwotę 318 mln zł). Decyzją KIO unieważniono wybór PKP Polskich Linii Kolejowych. W ponownej ocenie ofert wybór również padł na konsorcjum firmy Pol-Aquy.
- Przetarg na LCS Łuków jest już rozstrzygnięty. W kwietniu PKP PLK otrzymały wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, dzień później komisja przetargowa dokonała ponownego rozpatrzenia ofert (zgodnie z wyrokiem KIO) i wybrała ofertę konsorcium Pol-Aquy jako najkorzystniejszą – tłumaczy rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Maciej Dutkiewicz. - Prace mają kosztować 427 mln złotych i potrwają 35 miesięcy od podpisania umowy na ich wykonanie. W ramach prac modernizacyjnych zamierzamy przeprowadzić pełny zakres robót na stacjach: Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski oraz modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym i systemów telekomunikacyjnych między Siedlcami a Białą Podlaską. Przypomnę, że tory pomiędzy Siedlcami a Terespolem (poza stacjami) zostały zmodernizowane w 2010 roku i pociągi mogą się na nich rozpędzać do prędkości 160 km/h – tłumaczy Maciej Dutkiewicz.
Kiedy jednak nastąpi podpisanie kontraktu? Na razie nie wiadomo. - Nie potrafię jeszcze podać dokładnego terminu podpisania umowy. Przewidujemy, że nastąpi to w III kwartale tego roku – dodaje rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Całkowity koszt zaplanowanych prac to 427 mln 390 tys. zł netto (525 mln 691 tys. zł brutto). W skład zwycięskiego konsorcjum wchodzą: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua z Piaseczna jako lider konsorcjum, Dragados (Hiszpania), Vias y Construcciones (Hiszpania), Electren (Hiszpania). Udział P.R.I. Pol-Aqua w konsorcjum wynosi 38 proc., Dragados 37 proc., Vias y Construcciones 20 proc., a Electren 5 proc.