PKP Intercity ujawniły, jakie spółki ubiegają się o dostarczenie polskiemu przewoźnikowi składów zespolonych. \"Railway Gazette\" dywaguje tymczasem, jakie pociągi mogą zostać zaoferowane przez poszczególne firmy naszemu operatorowi pasażerskiemu.
Oto lista:
- Hiszpański CAF może dostarczyć ATPRD s-120:

* Fot. CAF.
- Alstom Konstal SA może zaoferować Pendolino nowej generacji:

* Fot. Jollyroger, commons.wikimedia.org, CCA-SA 2.5.
- Konsorcjum AnsaldoBreda i Newagu może zainteresować PKP Intercity jedną z wersji pociągu V250 Albatros:

* Fot. Rynek Kolejowy.
- Siemens może zaoferować pociąg zbliżony do Velaro RUS:

* Fot. Rynek Kolejowy.
- Bombardier Transportation i PESA Bydgoszcz być może zaproponują składy podobne do X2000:

* Fot. Markus Tellerup, commons.wikimedia.org, CCA-SA 2.5.
- Paseo del Tren Talgo 2 może natomiast zaoferować Talgo 250:

* Fot. Talgo.
Która z firm wygra największe polskie zamówienie kolejowe dekady?
Jakub Klimkiewicz, redaktor naczelny anglojęzycznego kwartalnika "Railway Market CEE Review": Po latach wyczekiwania, badania rynku, studiowania analiz potencjału zamówień światowi producenci pasażerskiego taboru kolejowego dostali swoją szansę. Jakie produkty zaproponują PKP Intercity? Odpowiedź może być ciekawa, tym bardziej, że prawie wszystkie z wymienionych produktów zostały zaprezentowane na tegorocznym Innotransie, i wszystkie prezentują się imponująco. Czy Siemens zaproponuje Velaro w wersji komfortem przypominającej to, czego zażyczyły sobie RŻD? Czy X2000 Bombardiera będzie wyposażona w elementy promowanego przez Bombardiera pakietu ECO4, zgodnie z którym rekonstruowana jest szwedzka wersja tego pojazdu? Czy Alstom zaproponuje Pendolino? Jeszcze bardziej interesująca wydaje się sama lista oferentów. Nieoczekiwany sojusz dwóch konkurentów, Bombardiera i PESY, do tej pory trudny do wyobrażenia. Czy złożą też wspólną ofertę w gigantycznym zamówieniu na tramwaje dla Warszawy? Równie zaskakujące partnerstwo Newagu i, do tej pory nieobecnej na rynku polskim, Ansaldobredy. Interesująca jest propozycja firmy CAF, która od jakiegoś czasu obserwuje rynek środkowoeuropejski, a niedawno zdobyła zamówienie na 10 sztuk podobnych składów dla Turcji. Wreszcie nieobecność Stadlera w żadnym z konsorcjów.