Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na opracowanie projektów budowlanych dla obiektu numer 6 na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty w Warszawie Ma to być lekka konstrukcja - halą postojową dla taboru, 3 nawową, z układem torowym (głowicą) i systemem zasilania - wyjaŚnia rzecznik Metra Krzysztof Malawko.
O poszukiwaniach projektanta informowaliŚmy przed dwoma dniami tutaj. O szczegóły rozbudowy zapytaliŚmy rzecznika Metra Warszawskiego. - Budowa tego obiektu była przewidziana w planach budowy Stacji Techiniczno-Postojowej od samego początku , już w latach 80-tych - odpowiada Krzysztof Malawko. Czy zatem budowa hali nie ma związku z zamówieniem nowych pociągów Inspiro u Siemensa? - OczywiŚcie, docelowo tabor Inspiro, podobnie jak pozostały tabor metra może być "garażowany" także w tym obiekcie. Zasadnicze założenia dotyczące Inspiro są jednak takie, że pociągi te będą nocować w tunelach odcinka centralnego, co ma związek z tym, że ich przeglądy będą znacznie rzadsze niż obecnie użytkowanego taboru - odpowiada rzecznik.
- W ramach rozbudowy STP wczeŚniej wykonano budowę głowicy zachodniej, w ramach której powstał układ torowy z systemem zwrotnic, sygnalizacji, zasilania gniazd torowych oraz przebudowę elektrowozowni. Pozwoliło to na osiągnięcie projektowanej docelowej pojemnoŚci i funkcjonalnoŚci istniejącej elektrowozowni - dodaje rzecznik.
- Zrealizowano także budowę obiektu nr 7 - warsztatowo-magazynowego. W obiekcie tym znalazła swoje w pełni wyposażone miejsce również Zakładowa Służba Ratownicza, która dotychczas miała do dyspozycji jedynie miejsca prowizoryczne, między innymi pojazdy ratownicze garażowały w hali remontowej taboru. Tam umieszczone zostały również pojazdy pomocnicze (np. drezyny), które dotychczas także były garażowane w bardzo prowizorycznych warunkach - zakończył Krzysztof Malawko.