Firma China Nothern Railway podpisała umowę z brazylijską spółką kolejową Engenharia e Investimentos Ferrovarios na dostawę lokomotyw. Pierwsze pojazdy dotrą do południowoamerykańskiego państwa w 2008 roku.
Zawarta na początku bieżącego tygodnia umowa uwzględnia także sporządzenie studium wykonalności w sprawie zastosowania w Brazylii wykonanych w Chinach części zamiennych do południowoamerykańskich lokomotyw. W tej chwili koleje brazylijskie używają głównie importowanych z USA używanych lokomotyw.
W Brazylii jest obecnie trzech operatorów kolejowych: Companhia Vale do Rio Doce, ALL oraz Ferrovia Centro Atlantica (FCA).
ALL (America Latina Logistica) to największy w Ameryce Południowej operator kolejowy posiadający 20, 495 km własnej infrastruktury w samej Brazylii oraz część argentyńskich torów.
Spółka ta działająca na południu, południowym-wschodzie i w środkowo-zachodnich regionach Brazylii, posiada także 960 lokomotyw i blisko 27,000 wagonów.