Partnerzy serwisu:

Chińczycy chcą byc liderem w produkcji szybkich pociągów do 2015 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-01-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 10 stycznia 2011

Podziel się ze znajomymi:

Chińczycy chcą byc liderem w produkcji szybkich pociągów do 2015 roku
Prezes chińskiego producenta taboru kolejowego China South Locomotive & Rolling Stock Corporation Limited (CSR) zapowiada, że celem firmy jest osiągnięcie statusu największego światowego producenta pociągów dużych prędkości na świecie w ciągu najbliższych pięciu lat.

– CSR, trzeci największy producent pociągów dużych prędkości, po kanadyjskim Bombardierze i francuskim Alstomie, chce skupić się na rynku krajowym i korzystać z  możliwości sprzedaży swoich pociągów za granicą, m.in. w Stanach Zjednoczonych i Europie, aby stać się numerem jeden na świecei w tym sektorze – powiedział Zheng Changhong, prezes CSR cytowany przez „21 Century Business Herald”.

Od kiedy Chiny uruchomiły swoją pierwszą linie KDP łączącą Pekin z Tianjin w 2008 roku, Kraj Środka stał się liderem w tej dziedzinie szybkiej kolei, zarówno jeśli chodzi o szybkość oraz długość sieci.

Najnowszy chiński pociąg dużych prędkości CRH380A, zbudowany przez CSR, 3 grudnia ustanowił rekord jadąc z maksymalną prędkością 486.1 km/godz. podczas testów na budowanej linii dużych prędkości Pekin – Szanghaj.

Sieć kolei dużych prędkości ma łączną długość 7531 km i jest najdłuższa na świecie. Do 2012 roku ma się jeszcze podwoić.

– CSR postawiło sobie za cel osiągnięcie 150 mld juanów (22,7 mld dolarów) dochodów w ciągu dwunastego planu pięcioletniego (2011-2015), czyli dwukrotnie więcej niż roku 2010 – powiedział Zheng. – Następnie pięć lat także będzie szczytowym okresem, jeśli w zakresie budownictwa kolejowego w Chianch , z roczymi nakładami sięgającymi 700 mld juanów – dodał.

Zagraniczne kontrakty CSR opiewały w 2009 roku na kwotę 1,24 mld dolarów. – Zagraniczne zamówienia CSR stanowiły tylko 10 proc. całkowitych przychodów firmy, a my chcemy podnieść tę proporcje do 20 procent – ujawnił Zheng. – Naszym celem będzie Bliski Wschód, Ameryka Południowa i Afryka, jak również nowe rynki – zaznaczył.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Etiopia ze zelektryfikowaną, normalnotorową linią kolejową

Biznes

Chiny: Zamówienie na 590 lokomotyw sześcioosiowych

Śšwiat

Chiny: Zamówienie na 590 lokomotyw sześcioosiowych

Railway Gazette, 12 sierpnia 2010 12 sierpnia 2010

PKP Cargo wyróżnione w raporcie CSR

Warte uwagi

PKP Cargo wyróżnione w raporcie CSR

Gazeta Finansowa 30 listopada 2011

Zobacz również:

Etiopia ze zelektryfikowaną, normalnotorową linią kolejową

Biznes

Chiny: Zamówienie na 590 lokomotyw sześcioosiowych

Śšwiat

Chiny: Zamówienie na 590 lokomotyw sześcioosiowych

Railway Gazette, 12 sierpnia 2010 12 sierpnia 2010

PKP Cargo wyróżnione w raporcie CSR

Warte uwagi

PKP Cargo wyróżnione w raporcie CSR

Gazeta Finansowa 30 listopada 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5