Prezes chińskiego producenta taboru kolejowego China South Locomotive & Rolling Stock Corporation Limited (CSR) zapowiada, że celem firmy jest osiągnięcie statusu największego światowego producenta pociągów dużych prędkości na świecie w ciągu najbliższych pięciu lat.
– CSR, trzeci największy producent pociągów dużych prędkości, po kanadyjskim Bombardierze i francuskim Alstomie, chce skupić się na rynku krajowym i korzystać z możliwości sprzedaży swoich pociągów za granicą, m.in. w Stanach Zjednoczonych i Europie, aby stać się numerem jeden na świecei w tym sektorze – powiedział Zheng Changhong, prezes CSR cytowany przez „21 Century Business Herald”.
Od kiedy Chiny uruchomiły swoją pierwszą linie KDP łączącą Pekin z Tianjin w 2008 roku, Kraj Środka stał się liderem w tej dziedzinie szybkiej kolei, zarówno jeśli chodzi o szybkość oraz długość sieci.
Najnowszy chiński pociąg dużych prędkości CRH380A, zbudowany przez CSR, 3 grudnia ustanowił rekord jadąc z maksymalną prędkością 486.1 km/godz. podczas testów na budowanej linii dużych prędkości Pekin – Szanghaj.
Sieć kolei dużych prędkości ma łączną długość 7531 km i jest najdłuższa na świecie. Do 2012 roku ma się jeszcze podwoić.
– CSR postawiło sobie za cel osiągnięcie 150 mld juanów (22,7 mld dolarów) dochodów w ciągu dwunastego planu pięcioletniego (2011-2015), czyli dwukrotnie więcej niż roku 2010 – powiedział Zheng. – Następnie pięć lat także będzie szczytowym okresem, jeśli w zakresie budownictwa kolejowego w Chianch , z roczymi nakładami sięgającymi 700 mld juanów – dodał.
Zagraniczne kontrakty CSR opiewały w 2009 roku na kwotę 1,24 mld dolarów. – Zagraniczne zamówienia CSR stanowiły tylko 10 proc. całkowitych przychodów firmy, a my chcemy podnieść tę proporcje do 20 procent – ujawnił Zheng. – Naszym celem będzie Bliski Wschód, Ameryka Południowa i Afryka, jak również nowe rynki – zaznaczył.