Partnerzy serwisu:
Biznes

Cargosped uruchamia nowe stałe połączenie intermodalne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
12-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy/PKP Cargo

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Cargosped uruchamia nowe stałe połączenie intermodalne
Spółka Cargosped, operator intermodalny należący do Grupy PKP Cargo, uruchomiła pierwsze stałe połączenie intermodalne, tzw. pociąg operatorski, który cztery razy w tygodniu będzie regularnie kursował między trójmiejskimi portami a terminalem w Poznaniu-Franowie.

Jak poinformowało PKP Cargo w komunikacie, docelowo w I kwartale 2015 r. spółka planuje zwiększenie liczby połączeń do 7 pociągów w tygodniu, jeżdżących naprzemiennie w obu kierunkach. W komunikacie podkreślono, że integralną częścią projektu jest oferta „ostatniej mili”. Cargosped dysponuje własnymi naczepami oraz bezpośrednio współpracuje z grupą przewoźników drogowych, co pozwala na dostarczenie ładunków „do drzwi” finalnego odbiorcy. Na własnym terminalu w Poznaniu-Franowie spółka oferuje również przeładunek, składowanie krótko- i długoterminowe oraz usługi depotowe. Nowe połączenie otwarto w głównej mierze z myślą o spedytorach i armatorach obecnych na polskim rynku.

Transport intermodalny stanowi kluczowy element strategii Cargosped

– Transport intermodalny stanowi kluczowy element strategii naszej firmy. Jesteśmy liderem przewozów intermodalnych w Polsce i chcemy wzmacniać naszą pozycję. Uruchomienie takich połączeń jak to pomiędzy Trójmiastem i terminalem intermodalnym Poznań-Franowo to potwierdzenie, że dzięki wyspecjalizowanym spółkom zależnym Grupa PKP Cargo może oferować szerokie usługi operatora logistycznego. Kompetencje te będziemy intensywnie rozwijać – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych.

Pociąg operatorski wyrusza 4 razy w tygodniu, zbierając wagony z gdyńskiego Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, Gdynia Containter Terminal oraz Terminala Kontenerowego DCT Gdańsk i, po połączeniu w Zajączkowie Tczewskim, dociera do terminalu w Poznaniu-Franowie.

Połączenie importowe z Trójmiasta do Wielkopolski wyrusza o godzinie 13.30, natomiast eksportowe z Poznania-Franowa do Gdyni i Gdańska – o 17.30. Każdy skład pociągu konfigurowany jest zgodnie z potrzebami klientów. Jego pojemność wynosi ok. 92 TEU (92 kontenerów 20 stopowych). Klienci mogą skorzystać także z opcji przewozu kontenerów oraz naczep siodłowych.

– Nasz pociąg operatorski jest nowatorskim projektem w skali kraju. Jesteśmy przekonani, że jego częstotliwość i regularność sprawią, że stanie się alternatywą dla transportu drogowego.  Dodatkowo, stworzony serwis intermodalny zainicjował współpracę pomiędzy szwedzkim operatorem intermodalnym, armatorem i spółką Cargosped. Wspólnie z Green Cargo i Stena Line połączyliśmy terminale kontenerowe w Szwecji z terminalem w Poznaniu. W planach mamy kolejne stałe połączenia intermodalne, które połączą, m.in. porty polskie z naszymi terminalami w Warszawie i Gliwicach – mówi Szymon Mikołajczak, członek zarządu Cargosped.

Konteneryzacja przewozów powinna się zwiększać

W komunikacie podkreślono, że przewozy intermodalne są strategicznym obszarem działalności PKP CARGO, ponieważ jest to najdynamiczniej rozwijająca się branża na rynku. Obecnie poziom tzw. konteneryzacji przewozów w Polsce jest sześciokrotnie niższy niż średnia europejska. Według ekspertów PKP Cargo, w najbliższych latach ta różnica będzie się zmniejszać.

PKP Cargo jest liderem w segmencie przewozów intermodalnych w Polsce z około 60-procentowym udziałem w rynku. Dzięki posiadanemu taborowi, know-how i dużemu doświadczeniu spółka oferuje swoim klientom kompleksową obsługę w zakresie przewozów intermodalnych. Oprócz taboru firma dysponuje też własną infrastrukturą, pozwalającą na składowanie, magazynowanie i przeładunek towarów na placach i terminalach kontenerowych, takich jak terminal intermodalny w Poznaniu-Franowie.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5