NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Burza powaliła kilkadziesiąt drzew na tory

| PKP PLK 02.09.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-09-02 09:01:18 Autor: 3
---.146.115.152.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Czy te drzewa były wyższe niż 20 m; 15 m +5 m do trakcji.
2015-09-02 09:08:32 Autor: Gość
---.net.e-net24.pl
Czy PKP PLK nie może zrobić wycinki starych drzew ? to są ogromne straty ! wycinając takie stare drzewa jeszcze by zarobili sprzedając drewno opałowe , a tak tylko straty !
2015-09-02 09:19:47 Autor: katowiczak
---.centertel.pl
Tak to jest, jak ma się jeden pociąg ratunkowy na pół Polski... Również...
2015-09-02 09:40:24 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
by zarobili sprzedając drewno opałowe

Nic by nie zarobili bo większość drzew poza śladem linii kolejowej jest własnością lasów państwowych.
A tak na poważnie to zaczęto coś tam robić niewiele ale zaczęto i już się zaczęły jęki i stęki a to pod Warszawą wycieli podobno jakieś super bezcenne przedwojenne drzewa co to pamiętają kasztankę i marszałka. Na Śląsku wycieli chaszcze i parę drzewek to zaraz okoliczne dziadki żalił się po gazetach i urzędach że te chaszcze były im drogocenne i dawały intymność a tak ludzie z przejeżdżających pociągów obserwują ich jak zwierzęta w zoo. I tak dalej nie śledzę na bieżąco bo szkoda mi czasu ale pewnie tego sporo więcej się znajdzie. Co to by było jak by PLK serio wzięło się za temat 15 m od szyny żadnych drzew i chaszczy. Co to by się działo a i jeszcze nie zgłosili się ekolodzy. Na terenie całego kraju w przeliczeniu to będą tysiące hektarów lasu. Zaraz się zacznie a po co a dlaczego a to bezcenny zabytek przyrody a ochrona krajobrazu a to lokalna społeczność sobie nie życzy. Jak bym był kimś decyzyjnym w PLK na pewno bym się nie podłożył pod taki topór. Szkoda życia i stanowiska sorry ale wszystkie dziennikarzyny i wy z nimi byście psy wieszali za niszczenie przyrody. Także sorry taki mamy klimat. A tych paru set ludzi co ucierpieli to takie wióry gdzie nomen omen drwa rąbią.
2015-09-02 09:42:37 Autor: valcoln
---.tktelekom.pl

valcoln
Na kolei po kolei. PKP PLK ostro bierze się za wycinkę drzew w okolicy, prowadzone są prace przy wycince, znakowaniu drzew itp wystarczy śledzić przetargi. Co do zysku - sprawa wątpliwa w myśl zasady drzewo wycięte - drzewo posadzone w innym miejscu. Jednak wymierzalnym zyskiem jest brak strat i zagrożeń. Katowiczak pociąg ratunkowy? do czego? usuwaniem powalonych drzew zajmują się zespoły awaryjne i tu wystarczy kilka pił. Co do trakcji to od tego są pociągi sieciowe.
2015-09-02 09:52:41 Autor: valcoln
---.tktelekom.pl

valcoln
Trako muszę ci przyznać racje. Żeby było zabawniej dwie ustawy w tym wypadku znoszą się wzajemnie. Paradoks polega na tym że ust. o LP zobowiązuje do zalesienia terenu bo inaczej kary bulą, a ustawa o transporcie kolejowym nakazuje wykonanie korytarzy +15 m od skrajnej szyny bez znaczenia czy to działka kolejowa. nie mówiąc już o uświeconej własności prywatnej doprawionej paroma opornymi jednostkami samorządowymi... Na dokładkę kilku ekoświrów nawołujących do ochrony byle badyla. Sam miałem wątpliwą przyjemność jakiś czas temu przerabiać ten cyrk.
2015-09-02 10:03:14 Autor: zibi
---.dynamic-ww-1.vectranet.pl
katowiczak SPRT jest osiem na sieci i drugie tyle PRT. A co ratunkowy ma tam robić . Tam potrzebni są sieciowcy
2015-09-02 10:11:30 Autor: nieznajomy
---.dynamic.mm.pl
Ustawa późniejsza uchyla ustawę wcześniejszą. Ustawa późniejsza nie jest ustawą niższego rzędu. Ustawa późniejsza ogólna nie uchyla ustawy o charakterze szczególnym.
2015-09-02 10:13:44 Autor: nieznajomy
---.dynamic.mm.pl
W razie kolizji rzecz jasna.
2015-09-02 10:31:36 Autor: makieta
---.adsl.inetia.pl
Na zdjęciach widać że to nie są stare drzewa a względnie młode brzozy...
2015-09-02 10:53:58 Autor: Gość
---.net.e-net24.pl
Nie rozumiem na południu Polski w górach wycinają lasy na potęgę , gdzie mogły by sobie spokojnie rosnąć , a przy linii kolejowej nie wolno i problemy się robi , a stwarzają zagrożenie , to samo przy autostradach przy budowach tak samo jadą na potęgę z wycinkami . Ale żeby wyciąć drzewa przy kolei przy szlakach to zawsze jest problem .
2015-09-02 11:37:06 Autor: ekolog
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Macie problem z drzewami , wybudujcie kolej w tunelu, jak Szwajcarzy .
2015-09-02 12:12:36 Autor: 3
---.146.130.204.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ Trako
Geoportal pokazuje ze na terenie gdzie doszło o obalenie drzew na tory działka kolejowa ma 50 -60 m szerokości i wszystkie drzewa rosły na terenie PKP.
Na głównych szlakach kolejowy w Polsce taka właśnie jest najczęściej szerokość działki kolejowej, na liniach lokalnych na terenach poniemieckich mogą być bardzo wąskie nawet tylko 10 m, na terenie kongresówki nigdy nie są węższe niż 56 m, w Galicji bywa różnie.
2015-09-02 13:30:13 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Tylko że to właśnie są tereny poniemieckie a co do zgodności tych danych z rzeczywistością nie chodzi o ten przypadek nie wiem wie wypowiadam się są spore wątpliwości. Ta stronka potrafi twierdzić kategorycznie o terenach bez żadnej regulacji prawnej czy jak to piszą biurokraci bez uregulowanego statusu prawnego. Gdyby to było takie proste sądy miały by jakieś 30 % mniej roboty a nie mają więc sorry ale nic chce obrażać dzieciak jesteś.


A ogólnie w wypowiedzi nie chodzi o własność gruntu to wiele ułatwia. Ale nie do końca nie wytniesz drzewa bez zgody nawet jeśli sam je posadziłeś a jeśli to zrobisz kary będą astronomiczne od tysięcy do milionów złotych. Tu chodzi o to że nie tak łatwo to realnie zrobić. Waśnie chce podkreślić realnie nie rozkazuje mają być wycięte bo mam przepis jeden że 15 od szyny mogę wycinać. Po takiej decyzji za dwa trzy tygodnie wytną tego co to zdecydował obsobaczą w mediach a hejterzy napiszą że pewnie ten drań chciał zniszczyć przyrodę bo wziął łapówkę od firm co wycinają i handlują drewnem. Potem kto wie może CBA się zainteresuje albo tylko prokuratura zanim o sprawie się zapomni 6 miesięcy w areszcie bezcenne doświadczenie. Dlatego żadnej wycinki zgodnej ze zdrowym rozsądkiem i przepisami nie będzie i tyle w temacie.
2015-09-02 13:49:54 Autor: "ekolodzy" na pekape
---.eaw.com.pl
Niestety na tej trasie jest kilka miejsc , w których może dość za czas jakiś do podobnego zdarzenia . Drzewostan jest piękny i bujny ale wyjątkowo niebezpieczny ! To jest klasyka rodzimych decydentów , do puki nie dojdzie do tragedii , to nie ma tematu . Za kilka dni temat przyschnie i trafi pod dywan , albo bardziej poprawnie trafi do okolicznych lasów. Ciekawostka . Wiele lat temu przy tej linii , pożar strawił tysiące hektarów lasu. Akurat w tym miejscu cały nowy drzewostan rośnie sobie w bezpiecznej odległości od szlaku .
2015-09-02 14:06:05 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie przesadzajmy, cabview z innych krajów też nie wykazują obsesji w rznieciu pasa wzdłuż linii. Linie niemieckie są mocno zakrzaczone (podobnie autostrady), ma to plus również jako bariera dźwiękochlonna, a u nas szał ekranozy.
2015-09-02 17:57:19 Autor: ekolog
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nawalnice byly i beda a my musimy sie nauczyc z nimi zyc tak jak Japonce z trzesieniami .
2015-09-03 11:56:16 Autor: michał z michałowa
---.devs.futuro.pl
lex posteriori general non derogat legi priori speciali (tak z pamięci :) to a propos: "ustawa późniejsza ogólna..."
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5