Partnerzy serwisu:
Biznes

Budowa Łodzi Fabrycznej - dziś decyzja

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
24-05-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 24 maja 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Budowa Łodzi Fabrycznej - dziś decyzja
Decyzja PKP PLK ws. przetargu na budowę stacji podziemnej Łódź Fabryczna miała zapaść wczoraj. Stanie się tak jednak dzisiaj – w grę wchodzi unieważnienie przetargu o wartości 1,2 mld zł. Dofinansowanie z UE, które miało zostać wydane na tę inwestycją to 7 proc. wszystkich dostępnych na lata 2007-2013 unijnych pieniędzy na kolej w Polsce.

Postępowanie, prowadzone w trybie przetargu ograniczonego, rozpoczęto w grudniu 2009 roku opublikowaniem m.in. w Dzienniku Urzędowym Wspólnoty Europejskiej ogłoszenia o postępowaniu. Wnioski o udział w postępowaniu do dnia zakończenia tego etapu, czyli 1 kwietnia 2010 roku, złożyło 12 firm lub konsorcjów. Komisja przetargowa zbadała złożone dokumenty m.in. pod kątem posiadanych przez zgłoszone firmy odpowiednich uprawnień, zdolności finansowej, a także posiadanej wiedzy i doświadczenia oraz potencjału technicznego i kadrowego, umożliwiającego wykonanie zadania. 4 listopada 2010 r. PKP PLK ogłosiły listę pięciu konsorcjów, mających otrzymać zaproszenia do składania ofert na budowę podziemnej części stacji Łódź Fabryczna. W wyniku protestów i zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2010 roku, w ogłoszonej w listopadzie tzw. krótkiej liście wykonawców zaszły zmiany i na miejsce konsorcjum w składzie: Metrostav a.s., Elektrizace Ĺželeznic Praha a.s. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź” S.A., Sudop Praha SA weszła firma Hydrobudowa Polska SA. Ostatecznie oferty na realizację tego zadania złożyło pięć konsorcjów: Strabag Sp. z o.o., Mostostal Warszawa, Acciona Infraestructuras i Dywidag International GmbH - 1 906 513 000 zł netto; 2 345 010 990 zł brutto; oferta konsorcjum Hydrobudowa Polska, PBG SA, Arrivia SA, Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro Sp. z o.o., Infra SA i ZUE SA - 1 591 700 000 zł netto; 1 957 791 000 zł brutto; oferta konsorcjum Torpol Poznań, Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Zawiercie, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów - 1 430 316 627,41 zł netto; 1 759 289 451,71 zł brutto; oferta konsorcjum Budimex SA, Ferrovial Agroman - 1 813 981 107,00 zł netto; 2 231 196 761,61 zł brutto i oferta konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Pol-Aqua” SA i Dragados SA - 1 253 385 820,00 zł netto; 1 541 664 558,60 zł brutto. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynoszącej 2 463 038 100,00 zł brutto.

Najtańszą ofertę złożyło zatem konsorcjum Pol-Aqua z Piaseczna i hiszpańskiego Dragadosu. Sąd Okręgowy w Warszawie rozpoznał skargę jednej z firm, która odpadła we wcześniejszym etapie. I nakazał wykluczyć z przetargu konsorcjum Pol-Aqua i Dragados.

Wszelkie przeciągające się procedury przetargowe są tutaj bardzo poważnym problemem, tym bardziej że harmonogram inwestycji jest niezwykle napięty. Dworzec musi zostać ukończony do końca 2014 roku, aby w kolejnym roku rozliczyć ponad 1 mld zł unijnego dofinansowania. Jeżeli wykonawca nie zdąży, PKP PLK straci dofinansowanie i inwestycja będzie dokończona z funduszy z budżetu państwa. Póki co we wspomnianej procedurze złożono 14 protestów do zamawiającego, 7 odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej oraz 2 skargi do sądu.

W tym tygodniu odbyło się posiedzenie Krajowej Izby Odwoławczej, która rozpatrywała odwołanie firmy Warbud, która została odrzucona na wcześniejszym etapie przetargu na budowę Łódź Fabryczna. Polskie Linie Kolejowe chciały, aby KIO wyraziło swoją opinię w sprawie kontynuacji wyboru jednej z czterech ofert.

Czy przetarg zostanie unieważniony? Jeśli tak się stanie, niemożliwe będzie zakończenie nowej procedury w pierwotnym harmonogramie. Oznacza to niedotrzymanie terminu do 2014 r. i konieczność zwrotu dofinansowania.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5