Trwają prace przy realizacji lokalnego centrum sterowania ruchem na odcinku Lublin – Wilkołaz linii kolejowej nr 68. Dzięki inwestycji zwiększy się przepustowość jednotorowej linii poprzez uruchomienie nieczynnej od lat mijanki w Wilkołazie. Zadanie to jest realizowane na podstawie porozumienia Centrali PKP Polskie Linie Kolejowe i spółki Elester – informuje „Rynek Kolejowy” Zygmunt Osiak, dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie.
Duże prace realizowane są między Zemborzycami a Wilkołazem, a konkretnie na stacji Niedrzwica, Jak mówi Zygmunt Osiak w ich efekcie poprawi się stan infrastruktury szczególnie tej związanej z obsługą ruchu pasażerskiego.
Na mocy wspomnianego porozumienia powstanie Lokalne Centrum Sterowania Niedrzwica. Całość prac związanych z srk wykonuje firma Elester. Centrum będzie obsługiwało także stacje Zemborzyce i Wilkołaz. Prace te potrwają do wiosny przyszłego roku. Potem zacznie się testowanie nowego systemu, który po uzyskaniu świadectwa dopuszczenia zostanie przejęty przez PLK.
Za drugą część robót odpowiada jednostka wykonawcza zarządcy. Polegają one na dostosowaniu istniejącej infrastruktury do LCS-u. Obok poprawy jej stanu technicznego, w tym wymiany nawierzchni torowej, polepszy się także obsługa pasażerów.
- Na stacji w Niedrzwicy zostanie wyremontowany peron wyspowy – mówi dyrektor ds. technicznych. - Obiekt będzie wyposażony w monitoring, dwie wiaty, nowe oświetlenie i tablice informacyjne. Na wykonanie powyższych prac otrzymaliśmy dodatkowe środki z Centrali Spółki – dodaje.
Zrealizowanie zadania pozwoli zwiększyć przepustowość linii nr 68. Obecnie, po zamknięciu stacji Wilkołaz i likwidacji podobnego obiektu w Leśniczówce, szlak między Niedrzwicą a Kraśnikiem liczy prawie 25 km. Po umożliwieniu krzyżowania składów w Wilkołazie szlak skróci się o prawie 9 km.