Konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman wybuduje łącznicę kolejową pomiędzy przystankami Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki. Inwestycja ma zakończyć się do końca 2017 roku.
Spośród pięciu oferentów, zaproszonych do udziału w drugim etapie postępowania przetargowego, najkorzystniejszą ofertę złożyło Konsorcjum firm w składzie: Budimex S.A. Warszawa (Lider) i Ferrovial Agroman S.A. Campo de las Naciones, Madryt, Hiszpania (Partner) w cenie 257 978 744,89 zł (brutto).
– Rozpoczęcie prac będzie możliwe po zakończeniu procedury przetargowej (uprawomocnieniu się decyzji o wyborze oferty) i podpisaniu umowy. Planowany termin rozpoczęcia to wrzesień 2015 r., a zakończenia to II półrocze 2017 r. Projekt łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki przewiduje budowę dwóch torów na estakadach i wiaduktach, około 1246 m i na nasypie ok. 1263 m, pomiędzy liniami kolejowymi Kraków Główny – Medyka i Kraków Płaszów – Oświęcim – powiedziała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
– Najważniejszym założeniem inwestycji jest eliminacja czasochłonnego postoju pociągów jadących z Krakowa Głównego w kierunku Skawiny i Zakopanego na stacji Kraków Płaszów (związana ze zmianą kierunku jazdy). Łącznica umożliwi bezpośrednie połączenie ze stacją Kraków Główny dla pociągów kursujących w kierunku Zakopanego oraz Skawiny i Oświęcimia, co znacznie usprawni ruch kolejowy na tych trasach i jednocześnie pozwoli na skrócenie czasu jazdy szynobusów o ok. 5 minut oraz pociągów dalekobieżnych o ok. 12-15 minut w kierunku Zakopanego – dodaje Dorota Szalacha.
Więcej informacji na temat ofert w przetargu, zakresu prac i kulis przygotowania inwestycji przeczytasz na portalu MONITOR
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.