Partnerzy serwisu:
Biznes

Budimex chce zwiększyć kontraktację w segmencie kolejowym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
12-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Budimex chce zwiększyć kontraktację w segmencie kolejowym
Budimex zamierza o kilkadziesiąt procent zwiększyć kontraktację w zakresie inwestycji kolejowych. – Powoli zaczynamy ofertować – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimeksu. Spółkę interesuje między innymi rynek tramwajowy.

Więcej kolei

– Mamy okazję poprawić wyniki sprzedażowe w segmencie budowlanym, ale odbicia w sprzedaży spodziewamy się w 2015 roku. A nasz cel jest bardzo ambitny. O ile w zeszłym roku zwiększyliśmy kontraktację o 15 procent w stosunku do roku 2012, podpisaliśmy kontrakty na 3,3 mld zł w stosunku do 2,8 mld zł w 2012 roku– mówi Dariusz Blocher.

Prezes Budimeksu wyjaśnia, że spółka wciąż nie może liczyć na zasoby Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury, gdyż nie wiadomo jeszcze, czy uda się uratować tę firmę. Spółkę interesuje natomiast rynek tramwajowy, prezes chwali współpracę z Pomorską Koleją Metropolitalną.

Budimex chce działać szybciej

– Zawsze będę namawiał PKP PLK, by podejmowała decyzje o zamykaniu starych szlaków, co może znacznie skrócić realny czas realizacji kontraktu. W takiej sytuacji pracuje się dużo łatwiej – zauważa Dariusz Blocher, jednak nie ukrywa, że takie decyzje wiążą się z oporem, gdyż wymaga to odcięcia od dostępu do kolei dużej grupy mieszkańców.

Zdaniem prezesa Budimeksu warto zdecydować się na zamykanie linii. – Realny czas wykonawstwa można skrócić o 30-40 procent, jeżeli linia jest zamknięta od początku do końca okresu, w którym realizowana jest inwestycja – argumentuje.

W segmencie kolejowym portfel Budimeksu to 980 mln zł na koniec zeszłego roku było. – Mamy długoterminowy plan, żeby za 3-4 lata powrócić do historycznego poziomu sprzedaży z roku 2012 czyli 6 mld zł – mówi o całościowych wynikach Dariusz Blocher.

Co z PNI?

Prezes Budimeksu ma nadzieję, że w drugiej połowie roku uda się doprowadzić do głosowania wierzycieli PNI i podjęcia ostatecznych decyzji w sprawie spółki zależnej. Na tej podstawie Budimex zdecyduje, czy zamierza powrócić do PNI.

Blocher informuje, że aktualnie spółka wynajmuje sprzęt i pracowników, zatrzymano też proces restrukturyzacji zatrudnienia. Jednak Budimex nie zamierza już narażać swoich pieniędzy na stratę PNI. – Dopuszczamy możliwość pomocy finansowej tej spółce po zatwierdzeniu układu z wierzycielami, ale tylko w taki sposób, żeby na tym nie stracić – zastrzega prezes.

Najwcześniej sytuacja mogłaby się rozstrzygnąć pod koniec tego roku. – Ta spółka może się sama uratować poprzez zawarcie porozumienia z wierzycielami. Potem my będziemy mogli wrócić, zaczniemy konsolidować i wykorzystywać zasoby PNI w pozyskiwaniu kontraktów kolejowych – wyjaśnia Dariusz Blocher.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex ponownie najlepiej oceniony przez ‎podwykonawców

Infrastruktura

Budimex ponownie najlepiej oceniony przez ‎podwykonawców

inf. pras. budimeB 02 lipca 2023

Budimex: Wykonawcy wyczekują kontraktów PKP PLK

Biznes

Budimex: Wykonawcy wyczekują kontraktów PKP PLK

Łukasz Malinowski 24 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex ponownie najlepiej oceniony przez ‎podwykonawców

Infrastruktura

Budimex ponownie najlepiej oceniony przez ‎podwykonawców

inf. pras. budimeB 02 lipca 2023

Budimex: Wykonawcy wyczekują kontraktów PKP PLK

Biznes

Budimex: Wykonawcy wyczekują kontraktów PKP PLK

Łukasz Malinowski 24 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5