Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Brytyjskie przewozy regionalne po lupą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-11-2004
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
BBC, Guardian, 23 listopada 2004

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Brytyjskie przewozy regionalne po lupą
Problem mało uczęszczanych kolei regionalnych nie jest wyłącznie polską specyfiką. W Wielkiej Brytanii również z niepokojem patrzy się puste pociągi i generowane przez nie koszty. Rząd postanowił przyjrzeć się bliżej problemowi, czym wywołał obawy przed zakrojonymi na szeroką skalę cięciami. Istotnym celem projektu jest jednak również zwiększenie zainteresowania potencjalnych pasażerów usługami kolei. Redukcja kosztów i wzrost przychodów to jedyna szansa na utrzymanie połączeń.

-Nie możemy zajmować się transportem świeżego powietrza po Wielkiej Brytanii - stwierdził minister transportu Alistair Darling - Nie wolno nam opierać się na kolejarskim sentymencie. Musimy to stanowczo powiedzieć - dodał. Jednocześnie zapowiedział podjęcie środków zmierzających do podwojenia przychodów z przewozów regionalnych (rural services) w ciągu najbliższych pięciu lat.
-Jeśli uda nam się zachęcić ludzi do pociągów niezależnie: podmiejskich, dalekobieżnych czy regionalnych, nie wolno nam zaprzepaścić żadnego działania w tym kierunku
- powiedział minister w radio BBC. -Jeśli jednak dochodzimy do punktu w którym pociąg nie wozi pasażerów i nie redukuje się jego kosztów, trzeba zastanowić się nad jego przyszłością.
Przy wzięciu pod uwagę kosztów utrzymania nie wykorzystanej w pełni infrastruktury, każdy pasażer kolei regionalnych kosztuje obecnie brytyjskiego podatnika trzy razy więcej niż na liniach krajowych. Zdaniem niektórych specjalistów należy rozważyć kroki podobne do podjętych przez Richarda Beechinga, prezesa British Railways w latach sześćdziesiątych, który zamknął 2000 stacji i małych bocznych linii.
-Prędzej czy później staniemy przed podobną perspektywą - twierdzi profesor Stephen Glaister zajmujący się transportem i infrastrukturą w Imperial College w Londynie. Jego zdaniem minister Darling, wykazał się sporą odwagą a jednocześnie delikatnością w prezentacji tej drażliwej kwestii.
Na początek ministerialne oko skupi się na 7 liniach, gdzie pilotażowo przeprowadzi analizy opłacalności i działania marketingowo-oszczędnościowe. Według propozycji Strategic Rail Authority, lokalne koleje będą musiały usprawnić działania marketingowe: zapewnić odpowiednią promocję, politykę cenową, atrakcyjne formy biletów oraz skuteczniej zwalczać gapowiczów.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5