Partnerzy serwisu:
Biznes

BRE Bank: SKM włożyło wiele pracy w ten kontrakt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
03-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
BRE Bank: SKM włożyło wiele pracy w ten kontrakt
– Myślę, że projekt prowadzony przez SKM będzie wzorcowy dla wielu spółek transportowych – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Dariusz Kacprzyk, dyrektor w BRE Banku, który wymeituje obligacje spółki. Pieniądze sfinansują na zakup nowych pociągów Elf.

- Znacząca część obligacji zapada w 2021 roku – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Przemysław Gdański - członek zarządu, dyrektor ds. Bankowości Korporacyjnej BRE Bank SA. Jak zaznaczył, spółce udało się wynegocjować bardzo korzystne warunki finansowania.

- Marża jest różna dla poszczególnych transz, krótko- i długoterminowej. Te dziesięcioletnie są oprocentowane trochę wyżej, ale ciągle jest to frakcja poniżej jednego procenta. Oprocentowanie dla transzy krótkoterminowej jest jeszcze atrakcyjniejsze, ale ona służy prefinansowaniu środków z Unii Europejskiej i VAT-u, który stanowi dość istotną kwotę – tłumaczy Dariusz Kacprzyk, dyrektor departamentu współpracy z korporacjami BRE Bank, który jest odpowiedzialny za projekt emisji obligacji SKM. Cała suma dofinansowania bankowego w formie obligacji wynosi 216, 4 mln złotych. Dofinansowanie długoterminowe finansowanie banku wyniesie 90 milionów złotych.

- Przymiarki do finansowania zaczęły się kilkanaście miesięcy temu. Spółka wynajęła doradcę, który pomagał wybrać sposób finansowania – powiedział Kacprzyk. Główną alternatywą dla obligacji był kredyt w Europejskim Banku Inwestycyjnym. - Ponieważ warunki EBI okazały się nie dość elastyczne z punktu widzenia wymogów formalnych, a oferta banków komercyjnych atrakcyjna, to podjęto decyzję o pójściu tym tropem – wyjawił dyrektor w BRE Banku.

- Duże słowa uznania należą się spółce SKM. Duże starania zostały podjęte po to, by zapewnić płatność w odpowiednim momencie. Zwłoka w płatności mogłaby spowodować opóźnienie w dostawach – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Kacprzyk.

- W skali kraju nie jest to pierwszy projekt emisji obligacji przez spółkę miejską, ale ten jest jednym z większych. Kredyty, czy finansowanie projektowe są pewną nowością – zauważył Kacprzyk. Zwykle gwarantem zaciągnięcia zobowiązania pozostaje miasto, jednak w przypadku takich projektów jak zakup taboru przez SKM tak nie jest. Takie metody finansowania są według bankowców możliwe dzięki zawartej przez spółkę umowie wieloletniej z miastem.

Poza granicami naszego kraju takie rozwiązania nie są powszechne, tak więc spółki samorządowe muszę same opracowywać tego typu rozwiązania – Myślę, że projekt prowadzony przez SKM będzie wzorcowy dla wielu spółek transportowych – przewiduje dyrektor departamentu współpracy z korporacjami BRE Banku.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5