Po przeprowadzeniu jazd próbnych, system Bombardier CX-100 zostanie przekazany do użytkowania w marcu 2008 r., czyli jeszcze przed rozpoczęciem Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w roku 2008. Firma Bombardier odpowiedzialna będzie również za obsługę i konserwację systemu.
Oficjalnej ceremonii, zorganizowanej z tej okazji w nowo otwartym terminalu lotniczym, przewodniczył Chen Guoxing, Główny Dyrektor Zespołu ds. Projektu Rozbudowy.
W spotkaniu wzięli również udział Jianwei Zhang, Prezes i Główny Przedstawiciel Bombardiera w Chinach, Raymond T. Betler, Prezes Total Transit Systems w Bombardier Transportation, Wang Jiadong, Prezes Holdingu Port Lotniczy Pekin, oraz inni przedstawiciele lotniska i władz państwowych.
W swoim przemówieniu Chen Guoxing powiedział: - Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że firma Bombardier wzięła udział w projekcie rozbudowy lotniska. Dzięki wzorowej współpracy ze wszystkimi wykonawcami, zespołowi Bombardiera udało się na czas oddać do użytku światowej klasy kolejkę dojazdową, co nie było łatwe ze względu na krótki okres realizacji projektu. Za kilka miesięcy na Pekińskie Lotnisko dotrą miliony chińskich i zagranicznych kibiców przybyłych specjalnie na Olimpiadę 2008, a zautomatyzowana kolejka dojazdowa znacznie ułatwi im transport z portu lotniczego do naszej stolicy.
Raymond Betler powiedział: - Organizatorzy największych światowych imprez korzystają z oferty Bombardiera już od początku lat 70. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć również BCIA, które odgrywa ważną rolę w przygotowaniach do XXIX Olimpiady. Wierzę, że nasza w pełni zautomatyzowana kolejka dojazdowa będzie dumą zarówno lotniska jak i mieszkańców Pekinu.
Jianwei Zhang dodał: - Jesteśmy bardzo dumni z naszego wkładu w rozbudowę tego fantastycznego terminalu. Opracowana przez nas technologia CX-100 charakteryzuje się wysokim poziomem niezawodności. Cieszymy się, że lotnisko w Pekinie, jako pierwsze w Chinach, będzie miało okazję skorzystać z systemu bezobsługowej kolejki dojazdowej APM.
Kolejka dojazdowa porusza się po 2-kilometrowej dwutorowej linii łączącej 2 stacje i obsługującej ruch pasażerski nowego terminala T3. Kolejka CX-100 może przewieźć w ciągu jednej godziny 4100 pasażerów (w każdym kierunku). 11 jednostek może kursować jako pojazdy pojedyncze lub jako składy zestawione z maksymalnej liczby 4 wagonów.

* Fot. Bombardier.