W dniach 19 - 28 maja Deutsche Bahn zamierza zaoferować promocyjne bilety kolejowe w sieci dyskontowych sklepów spożywczych firmy Lidl. W ramach tej innowacyjnej formy sprzedaży będzie można zakupić (do wyczerpania zasobów) dwa bilety za cenę 49,90 euro; mają one działać na dowolnie wybranej trasie i być ważne do 3 października br. w drugiej klasie wszystkich pociągów obsługiwanych przez niemieckiego przewoźnika kolejowego.
Bilety będą dwa, a więc praktycznie będzie można przejechać na nich całe Niemcy tam i z powrotem. W praktyce jednak nowa oferta Deutsche Bahn i sieci spożywczej Lidl będzie opłacalna już dla przejazdów kolejowych na odcinku ok. 160 km; np. z Hamburga do Berlina. Bilety będą dostępne bezpośrednio w kasach wszystkich niemieckich filii dyskontowych sklepów spożywczych firmy Lidl; kupujący będzie musiał jedynie nanieść swoje dane osobowe, trasę przejazdu i jego datę - po tych formalnościach można już rozpocząć podróż.
JĂźrgen BĂźchy, szef sprzedaży pasażerskich przewozów Deutsche Bahn, tłumaczy: "Dzięki tej ofercie chcemy zyskać nowych klientów. Dlatego też pokazujemy, jak atrakcyjna jest podróż koleją i oferujemy ten cenowy hit świadomie poza firmą, zyskując w ten sposób klientów, którzy wcześniej w ogóle nie rozpatrywali podróży pociągiem jako realnej możliwości".
Przy uiszczeniu dodatkowych opłat pasażerowie z promocyjnymi biletami będą mogli także podróżować pociągami typu ICE-Sprinter, DB NachtZug oraz CityNightLine.