Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Bilans pierwszego roku w ruchu szybkich pociągow między Niemcami a Francją

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-06-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Artur Bogdanowicz, korespondent RK, Berlin, 13 czerwca 2008

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Bilans pierwszego roku w ruchu szybkich pociągow między Niemcami a Francją
DB i SNCF dokonały podsumowania pierwszego roku międzynarodowych przewozów pociągami ICE i TGV między Francją a Niemcami. Na trasach: Frankfurt nad Menem – SaarbrĂźcken – Paryż (ICE) i Paryż – Strasburg – Stuttgart (- Augsburg – Monachium) przewieziono w tym czasie ponad 1 mln pasażerów.

Z tej liczby 28% pasażerów skorzystało z przejazu na trasie Paryż – Framkfurt, 22% odnotowała relacja Paryż – Stuttgart a Paryż – Mannheim 17%. Koleje niemieckie i francuskie planują wprowadzenie w najblizyszym czasie szeregu ofert specjalnych mających jeszcze bardziej zainteresować podróżnych: pierwszą z nich będzie uruchomiony od 27 czerwca specjalny autobus, kursujący od Gare de l´Est do Disneylandu, skomunikowany z niektórymi przyjeżdzającymi z Niemiec pociągami,

Pociągi wysokich prędkości kursują między Niemcami a Francją od 10. czerwca 2007. Codziennie 5 par pociągów porusza się między Frankfurtem, Mannheimem, Kaiserslautern i Saarbrücken a Fourbach i Paryżem. TGV obsługuje 4 parami pociagów trasę Stuttgart – Karlsruhe – Strasburg – Paryż. Jedna para pociągów kursuje dodatkowo przez Ulm i Augsburg od/do Monachium. ICE i TGV jeżdżą po stronie francuskiej z prędkościa do 320 km/h. Najszybszy pociąg potrzebuje na przejazd z Frankfurtu do francuskiej metropolii 3 godziny i 48 minut. Podróż ze Stuttgartu do Paryza trwa 3 godziny i 39 minut.

 

\

* Fot. Sebastian Terfloth, commons.wikimedia.org, CC-SA-2.5.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5