DB i SNCF dokonały podsumowania pierwszego roku międzynarodowych przewozów pociągami ICE i TGV między Francją a Niemcami. Na trasach: Frankfurt nad Menem – SaarbrĂźcken – Paryż (ICE) i Paryż – Strasburg – Stuttgart (- Augsburg – Monachium) przewieziono w tym czasie ponad 1 mln pasażerów.
Z tej liczby 28% pasażerów skorzystało z przejazu na trasie Paryż – Framkfurt, 22% odnotowała relacja Paryż – Stuttgart a Paryż – Mannheim 17%. Koleje niemieckie i francuskie planują wprowadzenie w najblizyszym czasie szeregu ofert specjalnych mających jeszcze bardziej zainteresować podróżnych: pierwszą z nich będzie uruchomiony od 27 czerwca specjalny autobus, kursujący od Gare de l´Est do Disneylandu, skomunikowany z niektórymi przyjeżdzającymi z Niemiec pociągami,
Pociągi wysokich prędkości kursują między Niemcami a Francją od 10. czerwca 2007. Codziennie 5 par pociągów porusza się między Frankfurtem, Mannheimem, Kaiserslautern i Saarbrücken a Fourbach i Paryżem. TGV obsługuje 4 parami pociagów trasę Stuttgart – Karlsruhe – Strasburg – Paryż. Jedna para pociągów kursuje dodatkowo przez Ulm i Augsburg od/do Monachium. ICE i TGV jeżdżą po stronie francuskiej z prędkościa do 320 km/h. Najszybszy pociąg potrzebuje na przejazd z Frankfurtu do francuskiej metropolii 3 godziny i 48 minut. Podróż ze Stuttgartu do Paryza trwa 3 godziny i 39 minut.

* Fot. Sebastian Terfloth, commons.wikimedia.org, CC-SA-2.5.