W ostatnich tygodniach elektrohydrauliczny napęd zwrotnicowy typu L826H produkowany przez firmę Thales otrzymał bezterminowe świadectwo nr U/2008/0099 dopuszczenia do eksploatacji urządzenia przeznaczonego do prowadzenia ruchu kolejowego wydane przez Urząd Transportu Kolejowego.
Urządzenia L826H to najnowszej generacji elektrohydrauliczne napędy zwrotnicowe, posiadające funkcję regulacji skoku iglicy i czasu przestawiania. Ich zalety ujawniają się szczególnie w przypadku rozjazdów wielonapędowych na liniach dużych prędkości, zwrotnic w tunelach, rozjazdów krzyżowych oraz wykolejnic. Poza Polską napęd zwrotnicowy typu L826H jest szeroko stosowany w Niemczech (DB AG), Hiszpanii (RENFE), Portugalii (CP), Szwajcarii (SBB), Izraelu (IR), Bośni (ZBH) oraz Holandii (NS).
Thales Rail Signalling Solutions jest częścią Security Solutions and Services Division. Dywizja ta dostarcza rozwiązania w ramach bezpieczeństwa i systemów ochrony w sektorze cywilnym. Roczna sprzedaż Thales w dziedzinie transportu to 1,5 mld euro, przy zatrudnieniu 6 tysięcy pracowników na świecie w tym 130 osób w Polsce. Oferta Thales dla transportu dzieli się na: automatykę kolejową („Safety and Capacity”), centra sterowania (”Security and Control”), oraz systemy dystrybucji biletów i technologie bezkontaktowe („Seamless Travel”).

* Fot. Thales.