Termin uruchomienia bezpośrednich pociągów łączących woj. lubuskie z Brandenburgią zależy od tego, kiedy uzyskają one homologację pozwalającą na wjazd na teren Niemiec.
W listopadzie 2013 r. Pesa Bydgoszcz dostarczyła 4 autobusy szynowe zamówione przez Województwo Lubuskie. Ich zakup pozwolił m.in. na uruchomienie bezpośrednich pociągów łączących stolice województwa – Zieloną Górę i Gorzów Wlkp. Władze woj. lubuskiego informowały, że celem jest także uruchomienie pociągów do Niemiec (m.in. na trasie Gorzów Wlkp./Krzyż – Berlin) obsługiwanych nowym taborem.
Kiedy to nastąpi? Wszystko zależy od tego, kiedy zakończy się proces homologacyjny. Michał Iwanowski, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Woj. Lubuskiego, informuje „Rynek Kolejowy”, że odpowiedzialna jest za to Pesa. Zgodnie z kontraktem, ma na to czas w ciągu 2 lat od momentu dostarczenia pojazdów, czyli maksymalnie do listopada 2015 r. Iwanowski dodaje jednak, że zgodnie z ostatnimi informacjami od bydgoskiego producenta, proces homologacyjny zakończy się szybciej.
Na razie autobusy szynowe kursują na trasach wewnątrz woj. lubuskiego. Koszt zakupu czterech dwuczłonowych pojazdów to 41,8 mln zł.