NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Bez zmian w zakresie modernizacji stacji Leszno na magistrali E59

| Michał Szymajda 16.08.2016 34

Bez zmian w zakresie modernizacji stacji Leszno na magistrali E59
Stacja LesznoFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Poseł Adam Szłapka, przy okazji zbliżających się prac na magistrali E59, zapytał o zakres planowanej modernizacji stacji Leszno. Wskazuje on, że wobec zaprzestania prac nad linią KDP, projekt modernizacji magistrali E59, a także stacji Leszno, powinien być rozszerzony.
– Realizowany obecnie projekt modernizacji linii kolejowej E59 (...) powstał w zupełnie innych warunkach rozwoju kolei w Polsce. Przewidywano wówczas utworzenie linii Kolei Dużych Prędkości (z pominięciem Leszna) i skierowanie na nią większości ruchu kolejowego północ-południe. Dziś wiemy, że projekt KDP nie będzie zrealizowany i połączenie przez Leszno pozostanie najkrótszą trasą łączącą południe z północą. Niemniej, niektóre elementy infrastruktury E59 mogą być określone jako właściwe dla linii pierwszorzędnej, a nie dla magistrali kolejowej stanowiącej element Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) – pisze poseł Szłapka.

Poseł pyta w dalszej części interpelacji o możliwość elektryfikacji wszystkich torów stacyjnych (korzystne np. z punktu widzenia rozwoju bazy utrzymaniowej Przewozów Regionalnych w Lesznie), a także o możliwość przedłużenia tunelu pod peronami i przez to umożliwienie wyjścia na ul. Towarową. Adam Szłapka pyta też o możliwość podniesienia i zmodernizowania peronów 4 i 5.

Tylko dwa perony do modernizacji

Na pytania posła odpowiadał podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, Kazimierz Smoliński. Wskazuje on, że w zakresie projektowanej modernizacji stacji Leszno znajdzie się wymiana nawierzchni w torach głównych i zasadniczych, wymiana rozjazdów, modernizacja peronu nr 1 (w ramach której wymieniona zostanie nawierzchnia i zmieniona skrajnia peronu, nastąpi też jego podniesienie, wymieniona zostanie wiata peronowa oraz zabudowane zostaną elementy małej architektury peronowej) oraz modernizacja i przebudowa peronu nr 2, w ramach której nastąpi jego poszerzenie wraz z zabudową elementów małej architektury peronowej i budową nowej wiaty peronowej.

Opracowana dokumentacja dla omawianego projektu nie przewiduje elektryfikacji wszystkich torów po zachodniej stronie stacji Leszno, jak również wydłużenia tunelu pod peronami 1 i 2 oraz dostosowania peronów nr 4 i 5 do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z modernizacją peronu nr 3 i remontem tunelu po stronie zachodniej stacji Leszno – dodaje Smoliński, który jednocześnie poinformował, że na obecnym etapie realizacji inwestycji PKP PLK SA nie widzi możliwości zmiany zakresu rzeczowego inwestycji.

Umowa o przyznanie dotacji już podpisana

– Wiązałoby to się z koniecznością zmiany decyzji administracyjnych, a co za tym idzie skutkowałoby opóźnieniami w harmonogramie realizacji inwestycji oraz możliwością utratą dofinansowania ze środków instrumentu CEF. Należy nadmienić, że umowa Grant Agreement (umowa w sprawie przyznania dotacji z UE) została już podpisana, a jej ewentualna zmiana wymagałaby ponownego otwarcia negocjacji z Komisją Europejską, co mogłoby negatywnie wpłynąć na wykonalność całego projektu – napisał podsekretarz stanu Smoliński.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5