Jeszcze w tym roku planowane jest oddanie do użytku systemu operacyjnego i informacyjnego (BIS) Szybkiej Kolei Miejskiej w stolicy Niemiec na całej linii tzw. \"Ringu\", otaczającego centrum miasta, na którym poruszają się m.in. pociągi linii 41 i 42. Tym samym także w przypadku zakłóceń na tej trasie podróżni uzyskają lepsze informacje o możliwościach kontynuacji podróży.
Wdrożenie nowego systemu możliwe jest dla wszystkich rodzajów pociągów stołecznej kolejki. Na samym „Ringu” w ruchu są pociągi sześciowagonowe, które poruszają się na trasie „pierścienia” w krótkich odstępach czasowych: w godzinach szczytu co 3-5 minut (linie 41/42), na niektórych odcinkach wzbogacone dodatkowo o pociągi innych linii, np. 45, 46, 47. Liczba i długość składów odpowiada, zdaniem rzeczniczki berlińskiego S-Bahnu, obecnemu zapotrzebowaniu. W każdej chwili możliwe jest jednak zwiększenie liczby wagonów w każdym składzie do 8.
Berlińska Szybka Kolej Miejska S-Bahn Berlin GmbH obsługuje obecnie 15 linii o łącznej długości 331 km. Swoimi czerowono-żółtymi pociągami przewozi dziennie 1,4 mln pasażerów. Na trasie „Ringu” porusza się nią dziennie średnio 400.000 osób.

* Stacja Oberspree kolejki S-Bahn w Berlinie (fot. commons.wikimedia.org).