PLK ogłosiły właśnie przetarg na remont wiaduktu nad drogą krajową nr 12 w północnej głowicy stacji Jarocin. Remontowane będzie jednak wyłącznie przęsło linii Kluczbork — Poznań.
Na jarocińskim wiadukcie znajdują się cztery tory: jeden tor linii do Kąkolewa przez Gostyń, dwa linii Kluczbork — Poznań i jeden wewnątrzjarocińskiej łącznicy nr 983. Ogłoszone właśnie przez Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim zamówienie obejmuje remont przęsła toru nr 1 linii nr 272 Kluczbork — Poznań Główny.
Prace mają odbyć się wieloetapowo: najpierw wymontowane i wyremontowane będzie przęsło, na którym dziś biegnie tor do Kąkolewa. Następnie wymontowane będzie przęsło toru nr 1 linii nr 272, a w jego miejsce zostanie wstawione przęsło wyremontowane wcześniej. Na koniec przęsło wymontowane z linii do Poznania będzie wmontowane na linię Jarocin — Kąkolewo. Taki przebieg inwestycji pozwoli skrócić okres wyłączenia z eksploatacji jednego z torów na obciążonej linii do stolicy Wielkopolski.
Wymiana przęsła wymusi jednak czasowe zamknięcie toru, który po nim przebiega. PLK zaplanowała całodobowe wstrzymanie ruchu od 11 do 20 kwietnia przyszłego roku. Linia do Kąkolewa, po której od tygodnia nie kursują pociągi pasażerskie, będzie natomiast całkowicie zamknięta już 28 grudnia tego roku.
Do obowiązków wykonawcy robót będzie należało zaplanowanie zmian w organizacji ruchu kołowego na krajowej „dwunastce” i odpowiednie oznakowanie drogi. Wszelkie prace remontowe mają zakończyć się do 28 września przyszłego roku. Jedynym kryterium wyboru oferenta jest cena, a oferty można składać do 28 grudnia w ostrowskim Zakładzie Linii Kolejowych.