Do połowy przyszłego roku wyremontowany będzie teren stacji w Jeleniej Górze. Odnowione zostaną perony i przejście podziemne, powstaną też urządzenia umożliwiające dostanie się na peron osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Gotowa jest dokumentacja projektowa inwestycji, niedługo będzie ogłoszony przetarg na wykonawcę robót budowlanych. Taka deklaracja, ze strony przedstawicieli MIR i PKP PLK, padła na posiedzeniu Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego, w odpowiedzi na pytanie posłanki Marzeny Machałek (PiS), która zwróciła uwagę, że kilka lat temu został wyremontowany jeleniogórski dworzec, natomiast stan estetyczny stacji w dalszym ciągu pozostaje wiele do życzenia.
Podczas wspomnianego posiedzenia przybliżono też dane dotyczące inwestycji realizowanych na linii nr 274 (Jelenia Góra – Zgorzelec – granica państwa) na odcinku Wrocław – Jelenia Góra. Trasa ta jest sukcesywnie modernizowana od 2010 r. Jak przypomniał Zbigniew Gzik z PKP PLK, plan finansowy na lata 2010-15 zakłada wydanie na tej odcinek w sumie 475 mln zł. Do wydania zostało ok. 200 mln zł, minus 60 mln zł zaplanowanych do wydania w tym roku.
Zbigniew Gzik dodał, że PLK są „w przededniu” na podpisanie umowy na modernizację odcinka linii 274 pomiędzy Wojanowem i Jelenią Górą. Przypomniał też, że obecnie na tej trasie toczą się prace inwestycyjne w kilku lokalizacjach, m.in. na stacji Wałbrzych Miasto oraz między Smolcem i Mietkowem, gdzie prędkość zostanie podniesiona do 130 km/godz.
– W niewielkim czasie będzie to trasa, na której dawne parametry staną się możliwe do osiągnięcia. Pozostało jednak dużo do zrobienia, nie wszystko się jeszcze udało zrobić. Pamiętajmy, że linia ta ma 127 km, a część budowli w dalszym ciągu posiada standardy przedwojenne – zwrócił uwagę Zbigniew Gzik.