Partnerzy serwisu:
Biznes

Balczun: Czekamy na boom kruszywowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
20-04-2009
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TVN CNBC Biznes/PKP Cargo, 20 kwietnia 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Balczun: Czekamy na boom kruszywowy
- Ten rok zapowiada się dobrze, mamy sporo sukcesów. W ubiegłym roku był to na przykład kontrakt z ArcelorMittalem. W tym roku kontrakty ze spółkami węglowymi, z Puławami, Orlenem. Czekamy na boom kruszywowy, przygotowujemy się do tego technicznie, taborowo - mówi prezes PKP Cargo, Wojciech Balczun.

W trakcie Kongresu prezes Wojciech Balczun udzielił wywiadu stacji TVN CNBC Biznes. Oto jego zapis:

Mimo wielu zmian, macie w dalszym ciągu niedostatki zamówień?

Generalnie rok 2008 był rokiem, w którym silnie uzewnętrzniły się problemy narastające w PKP Cargo przez całe lata. W związku z tym zarząd spółki pod moim kierownictwem podjął w ubiegłym roku działania, wdrażając program oszczędnościowy i restrukturyzacyjny. Programy te zaczęły przynosić pierwsze efekty w drugiej połowie 2008 roku, we wrześniu i październiku, kiedy mieliśmy zysk na sprzedaży. Natomiast w listopadzie i w grudniu zaczęliśmy już odczuwać skutki kryzysu. Ale oczywiście firma działa i widać pierwsze efekty jej restrukturyzacji, co pozwala patrzeć w przyszłość optymistycznie. Wynik będzie zależał od tego, jak głęboki będzie kryzys.

Ale mimo stagnacji gospodarczej udało się pozyskać nowe kontrakty?

Oczywiście, przygotowaliśmy spółkę w ubiegłym roku do tego, żeby mogła być bardziej efektywna w zakresie akwizycji i pozyskiwania klientów. Nie jest też tak, że wygrywamy wszystkie przetargi, konkurencja też je wygrywa. Ten rok zapowiada się dobrze, mamy sporo sukcesów. W ubiegłym roku był to na przykład kontrakt z ArcelorMittalem. W tym roku kontrakty ze spółkami węglowymi, z Puławami, Orlenem. Czekamy na boom kruszywowy, przygotowujemy się do tego technicznie, taborowo. Od 1 kwietnia br. realizujemy już promocję, która premiuje najlepszych klientów - nadawców kruszyw.

 

\

* Wojciech balczun, prezes PKP Cargo (fot. Rynek Kolejowy).



Jakie macie relacje na rynku europejskim?

PKP Cargo od 2008 roku zaktywizowało swoje kontakty międzynarodowe. Osobiście nawiązałem kontakty z przedstawicielami największych kolei i operatorów logistycznych w Europie. Mamy na przykład dobry kontakt z DB, ale również mamy dobry kontakt z portem Hamburg. Podpisaliśmy z nim list intencyjny o współpracy.

Jak zareagowaliście państwo na przejęcie PCC przez DB?

Nie była to dla nas niespodzianka, ani zaskoczenie. Wiedzieliśmy o prowadzonych rozmowach, wiedzieliśmy, że dojdzie do takiego przejęcia. Dla nas jest to dodatkowa mobilizacja do działania.

Kogo zamierzacie kupić na rynku niemieckim?


Nie odpowiem wprost na to pytanie. Prowadzimy w tej sprawie analizy. Niekoniecznie ma to być przejęcie, może być też współpraca. Naszym celem jest większa efektywność przewozów kontenerów, zwłaszcza z portu Hamburg do Polski i dalej na wschód i południowy wschód Europy i do krajów Azji.

Pomyślna współpraca z portem Hamburg, a więc przewozy intermodalne, czyli łączone?

Tak, przewozy intermodalne kojarzą się z hasłem „tiry na tory”. W ubiegłym roku zorganizowaliśmy konferencję w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie poświęconą przewozom intermodalnym. Generalnie przewozy intermodalne są przyszłością rynku przewozów towarowych. PKP Cargo, jako drugi przewoźnik w Europie, chce mieć taki poziom przewozów intermodalnych, jak koleje niemieckie czy francuskie. Teraz ten udział jest niewielki. W Europie jest to 20 proc., u nas kilka procent. Te przewozy wiążą się jednak z inwestycjami w infrastrukturę.

Pytanie dotyczące ZNTK Łapy. W związku z trudną sytuacją finansową, zatrzymaliście przetargi?

Ta sprawa budzi duże emocje. PKP Cargo przeprowadza restrukturyzację, aby korzystać z własnego zaplecza naprawczego, które było przez lata przygotowywane technologicznie do napraw taboru. Taka forma restrukturyzacji daje możliwość utrzymania miejsc pracy w PKP Cargo.

Nie będzie więc zlecenia dla Łap?


Naprawy wagonów będziemy wykonywać we własnym zapleczu. Natomiast zlecenia modernizacji i budowy wagonów będą realizowane na zewnątrz i jeśli ZNTK Łapy będą na to przygotowane i w ramach przetargu złożą nam konkurencyjną ofertę, będą mogły realizować takie zlecenia.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5