Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Arriva zainteresowana rynkiem niemieckim

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-01-2004
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Financial Times, 1 stycznia 2004, Robert Wright

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Arriva zainteresowana rynkiem niemieckim
Dyrektor firmy Arriva, zajmującej się transportem autobusowym i kolejowym uważnie bada możliwość wkroczenia na niemiecki rynek kolejowy.

W wywiadzie dla "Financial Times" Bob Davies stwierdził, że jego firma uważanie obserwuje największy rynek transportowy w Europie, który stwarza dobre możliwości dla silnych, prywatnych operatorów. Davies uważa także, że w przyszłości jego firma może rozpocząć świadczenie kolejowych usług przewozowych we Włoszech i Portugalii. Obecnie Arriva ma w tych krajach jedynie linie autobusowe.
Arriva ma podpisane umowy na prowadzenie kolejowych przewozów pasażerskich na północy Anglii i w Walii. Pociągi Arriva kursują także w regionie Groeingen w Holandii oraz na Półwyspie Jutlandzkim w Danii.
Niemiecki rynek kolejowy uważany jest za trzeci najbardziej zliberalizowany w Europie (po Wielkiej Brytanii i Szwecji). Państwowe Koleje Deutsche Bahn utraciły około 10 procent rynku przewozu osób i towarów na rzecz konkurujących z nimi, prywatnych operatorów.
Firmy prywatne wkroczyły na rynek głównie poprzez wygrywanie przetargów na prowadzenie przewozów regionalnych i tym samym uzyskanie subsydiów od władz lokalnych. Są to jedyne w Niemczech bezpośrednie formy dopłat dla operatorów kolejowych.
Niemiecki rynek kolejowy ma się rozwijać, gdyż władze landów zmuszone będą ogłosić przetargi na prowadzenie przewozów, które obecnie są przez nie dotowane. Wcześniej mogły decydować czy chcą tak zrobić, niektóre z nich jak Szlezwik-Holsztyn decydowały się na ogłoszenie przetargów dotyczących wszystkich linii kolejowych, inne jak np. Bawaria, prawie żadnych.
Davies powiedział, że Deutsche Bahn utraciły dużą część rynku kolejowego transportu pasażerskiego na rzecz lokalnych, należących do samorządu firm, a nie prywatnych operatorów. Jego zdaniem, stwarza to dobrą okazję dla firm z zewnątrz, takich jak Arriva. Obecnie jedynym dużym, prywatnym konkurentem DB jest firma Connex, której udział w rynku wynosi jednak mniej niż 3 procent.
Davies spodziewa się także, że w ciągu najbliższych lat, zostaną podjęte działania mające na celu większą liberalizację rynków kolejowych we Włoszech i Portugalii. Firma jest zdecydowanie zainteresowana prowadzeniem kolejowego transportu pasażerskiego w tych krajach.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5