Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

ArcelorMittal Poland coraz mniej korzysta z kolei

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Wirtualny Nowy Przemysł, 5 października 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
ArcelorMittal Poland coraz mniej korzysta z kolei
Zmieniają się formy transportu z jakiego korzysta ArcelorMittal Poland i jego klienci - coraz większa jest rola transportu samochodowego a maleje udział przewozów kolejowych.

Co roku ArcelorMittal Poland korzysta z przewozu około 30 mln ton różnych towarów. Duża z nich część to najbardziej atrakcyjne z punktu widzenia zarówno koncernu jak i przewoźników przewozy całopociągowe, zorganizowane w systemie wahadłowym. Takimi przewozami dostarczane są np. do zakładów ArcelorMittal Poland rudy żelaza ze wschodu, węgiel z Jastrzębskiej Spółki Węglowej do koksowni w Zdzieszowowicach i Krakowie a także koks ze Zdzieszowic do oddziału ArcelorMittal w Dąbrowie Górniczej. Rośnie także ilość przewożonych półwyrobów pomiędzy oddziałami w Krakowie i Dąbrowie Górniczej, w roku 2008 ich ilość ma przekroczyć 2 mln ton.

Zdolności produkcyjne ArcelorMittal Poland w skali roku sięgają 7,6 mln ton stali surowej oraz ok. 6,6 mln ton wyrobów walcowanych.

- Coraz więcej naszych produktów trafia do klientów za pośrednictwem transportu samochodowego - mówi Stefan Dzienniak, członek zarządu ArcelorMittal Poland.

Obecnie z oddziału w Dąbrowie Górniczej samochodami odbieranych jest ok. 20 proc. wyrobów, w Sosnowcu jest to ok. 50 proc,. a w Świętochłowicach aż 90 proc. - trzeba jednak pamiętać, że poziom produkcji w Świętochłowicach jest mniejszy niż w pozostałych oddziałach i wynosi ok. 350 tys. ton rocznie.

Łącznie, w przypadku wyrobów długich ponad 20 proc. trafia do klientów za pośrednictwem transportu samochodowego, a w przypadku wyrobów płaskich aż 50 proc.

Zmienia się także struktura przewozów kolejowych. Coraz częściej w jednym wagonie znajduje się kilka zamówień na różne asortymenty dla jednego klienta - są to więc trudne wysyłki tak do załadunku jak i do przewiezienia. Klient oczekuje przy tym dostaw na dokładny czas w ściśle określone miejsce, np. na budowę lub na skład, gdzie towar jest poddawany dalszemu przetworzeniu. Te warunki łatwiej jest spełnić przewoźnikom samochodowym niż kolejowym.

- Wydaje się, że tendencja, aby coraz więcej produktów przewozić samochodami, będzie się utrzymywała. Chcemy się tak przygotować, aby pomimo tej zmiany współpraca z klientami była coraz lepsza, dlatego już budujemy dodatkowe magazyny wewnątrz naszych zakładów, powstają tam także dodatkowe punkty załadowcze przystosowane do obsługi samochodów - dodaje Stefan Dzienniak.

Po utworzeniu koncernu ArcelorMittal następuje coraz ściślejsza współpraca jego polskich oddziałów z oddziałami w innych krajach, czego efektem będzie wzrost przewozów wyrobów hutniczych z Polski do Niemiec, Belgii czy Luksemburga.

- W dużej mierze to również będą bardzo trudne przewozy - na dokładny czas, w grupach wagonowych, ale rzadko będą to przewozy całopociągowe - prognozuje Dzienniak.

Obecnie ArcelorMittal Poland korzysta przede wszystkim z usług PKP Cargo, pozostali przewoźnicy kolejowi wożą niewielkie ilości.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5