Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Amerykańskie wagony towarowe o coraz większym tonażu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-01-2006
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wiadomość Piotra Kumelowskiego, amerykańskiego korespondenta "Rynku Kolejowego, 30 stycznia 2006

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Amerykańskie wagony towarowe o coraz większym tonażu
Od lat 60-tych amerykańskie koleje starają się zwiększać tonaż swojego taboru towarowego. Analizując alternatywy taki kierunek był tańszy od ewentualnej rozbudowy infrastruktury, przywracania drugich torów czy zwiększania częstotliwości pociągów (...)

Od 1963 standardem stały się wagony tzw. 263K (w tysiącach funtów), w 1990 r. pojawiły się węglarki tzw. 286K. O ile wielkie towarzystwa mogły przystosować wybrane szlaki dla taboru wahadłowo krążącego pomiędzy kopalniami a elektrowniami, o tyle wjazd tego taboru na linie boczne, sieci innych zarządów czy bocznice bywał bardzo ograniczony, czasem niemożliwy.
Z pomocą Waszyngtonu, wiele mniejszych towarzystw powoli dostosowuje swoja infrastrukturę do tej nośności. Ale na tym nie koniec: w federalnym ośrodku badań kolejnictwa w Pueblo w Kolorado trwają polowe próby nad zachowaniem toru pod ruchem jeszcze cięższych wagonów, tzw. 315 K (39 US ton/os). Pierwsze obserwacje, pomiary i próby nie są zbyt zachęcające: degradacja toru narasta w geometrycznym tempie, cierpią szyny, krzyżownice, podkłady, podsypka.
Niewykluczone, ze istnieje ekonomicznie uzasadniony punkt krytyczny zwiększania obciążeń na os, poza którym wzrost nakładów na utrzymanie nawierzchni przekreśli opłacalność takich praktyk. Nad ustaleniem takiego punktu krytycznego pracują właśnie naukowcy i kolejarze u stop Gór Skalistych.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5