Władze samorządowe w Toruniu są świadome wagi i złożoności obecnych problemów systemowych, dotyczących lokalnej sieci transportowej oraz systemu transportu zbiorowego na terenie miasta. Opracowany przez specjalistę z Pracowni Projektowej Biura Inżynierii Transportu i przedstawiony niedawno mieszkańcom plan transportowy zakłada ambitną wizję przemian, wspartych rzecz jasna rozległymi przedsięwzięciami inwestycyjnymi.
Jednym z podstawowych determinantów (celów działania), ustalonych w roku 2010 przez „Strategię Rozwoju Miasta Torunia do r. 2020”, jest poprawa warunków komunikacyjnych w układzie przestrzennym miasta. Cel ten – jak wykazano – winien być realizowany m.in. poprzez poprawę funkcjonalności lokalnego transportu zbiorowego ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji tramwajowej.
Z kolei w „Zintegrowanym Planie Rozwoju Transportu Publicznego w Toruniu na lata 2009-2015” uwypuklone zostały priorytety związane z rozwojem transportu miejskiego, tj.:
-
skrócenie czasów przejazdów pojazdami komunikacji zbiorowej,
-
zapewnienie lepszej dostępności do publicznych usług przewozowych (w ujęciu systemowym)
-
poprawa wizerunku transportu publicznego w oczach mieszkańców
-
poprawa efektywności funkcjonowania systemu miejskiej komunikacji zbiorowej (poprzez zwiększenie udziału komunikacji tramwajowej w przewozach transportu publicznego);
Powyższe założenia stanowiły punkt wyjścia dla określenia fundamentalnego celu powstałego projektu planu transportowego Torunia (na lata 2013-2025), za jaki uznano "zapewnienie funkcjonowania transportu zbiorowego według zasad zrównoważonego rozwoju transportu, którego głównym przejawem jest dążenie do zapewnienia udziału transportu zbiorowego w przewozach mieszkańców Torunia, na poziomie nie mniejszym niż 30% oraz rozwój, w tym unowocześnianie sieci tramwajowej".
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl