Wbrew sugestiom o opóźnieniu, wykonawca centralnego odcinka II linii metra przekonuje, że będzie robić wszystko, by dotrzymać terminu zapisanego w umowie. Na stacjach Rondo Daszyńskiego i Nowy Świat prace wkraczają w nową fazę.
W zeszłym tygodniu Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, przekonywał, że nie ma szans na terminowe ukończenie inwestycji, wieszcząc w optymistycznym wariancie co najmniej półroczne opóźnienie. Wykonawca niezmiennie o żadnym opóźnieniu nie chce mówić. – Będziemy robić wszystko, żeby dotrzymać terminu – przekonuje Mateusz Witczyński, rzecznik AGP Metro. Termin przewidziany w umowie upływa pod koniec października 2013 r. Według naszych informacji kluczowe dla inwestycji będzie najbliższe pół roku.
Mieszkańcom we znaki może dawać się nocna budowa. Jak zapewnia wykonawca, prace na wszystkich odcinkach prowadzone są całą dobę. Mamy nawet informacje o przyjmowaniu i rozładunku transportów w nocy.
Rondo Daszyńskiego -2
Jak informuje wykonawca, rozpoczęły się prace przy wybieraniu urobku spod stropu poŚredniego na stacji Rondo Daszyńskiego. Koparki zostały już przez otwór technologiczny wprowadzone na poziom przyszłego peronu (-2). – Przy takim tempie prac i sprzyjającej aurze, niebawem osiągniemy docelowy poziom peronu stacji – przekonuje wykonawca. Perony tej stacji znajdą się na głębokoŚci ok. 15 m pod ziemią.
Szyb startowy dla tarcz TBM ma w przybliżeniu 134 m długoŚci i 20 m szerokoŚci. Koparki, aby zejŚć do poziomu płyty dennej stacji (ok. 9 metrów poniżej stropu poŚredniego), będą musiały usunąć ok. 23 tys. m³ ziemi.
Prace konstrukcyjne na Nowym Świecie
Na placu budowy stacji Nowy Świat w ostatnim czasie pojawiło się sporo nowych maszyn. W tej chwili trwają jeszcze prace przy palach wzmacniających dla posadowienia kanalizacji. – W ciągu najbliższych dni ruszą prace konstrukcyjne – mówi Mateusz Witczyński. Nie oznacza to jednak, że zakończyły się już wszystkie prace przy przekładkach. Wykonawca będzie usuwał kolizje jeszcze przez trzy miesiące. Prace konstrukcyjne będą prowadzone równolegle wraz z udostępnianiem fragmentów placu budowy.