Dziś poznaliśmy oferty w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Lokalnego Centrum Sterowania Malbork. Tylko jedno z ośmiu konsorcjów biorących udział w przetargu zgodziło się wykonać to zadanie poniżej 1 mld zł.
Oferty złożyli:
1. Konsorcjum firm Leonard Weiss Oddział w Polsce, Przedsiebiorstwo Budowlano Specjalistyczne Transkol oraz Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom. Zaoferowana cena: 1 088 790 092,21 zł.
2. Konsorcjum firm Budimex, Tchas Polska i Effage Budownictwo Mitex. Zaoferowana cena: 1 002 332 561,83 zł.
3. Konsorcjum firm Strabag, Strabag Rail (Niemcy), Hermann Kirchner Polska, Viamont DSP (Czeschy), Trakce (Czechy), Trakce-Tor. Zaoferowana cena: 1 038 719 468,29 zł.
4. Konsorcjum firm OHL ZS (Czechy), Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie oraz ZUE SA. Zaoferowana cena: 1 106 292 046,61 zł.
5. Konsorcjum firm Trakcja Polska, PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Napraw Infestruktury, „Mosty Łódź”, Intop oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Zaoferowana cena: 1 060 050 986,50 zł.
6. Konsorcjum firm Mostostal Warszawa, Acciona Infraestructuras (Hiszpania) oraz TOR-KAR-SSON. Zaoferowana cena: 1 042 209 632,91 zł.
7. Konsorcjum firm Feroco, Torpol, Zakład Robót Komunalnych-DOM, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Zaoferowana cena: 1 061 515 235,66 zł.
8. Konsorcjum firm FCC Construccion (Hiszpania), Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus SA, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej. Zaoferowana cena: 876 459 471,99 zł.
Kwota jaka została przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosi: 1 338 423 692,00 zł.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych modernizacji linii nr 9 na odcinku objętym obszarem Lokalnego Centrum Sterowania z siedzibą w Malborku liczącym ponad 50 km obejmującym następujące odcinki:
- odcinek nr 1 z realizacją robót budowlanych w obszarze LCS Malbork: Granica LCS do st. Malbork oraz
- odcinek nr 2 z realizacją robót budowlanych w obszarze LCS Malbork: st. Malbork do granicy LCS.
W zakres prac odcinka nr 1 wchodzi, m.in.:
- modernizacja układów torowych wraz z modernizacją podtorza; odwodnienia i infrastrukturą przytorową na stacjach i szlakach,
- budowa nowych skrzyżowań dwupoziomowych.
- W obrębie odcinka nr 2 zostanie wykonana:
- modernizacja układów torowych wraz z modernizacją podtorza, odwodnienia i infrastrukturą przytorową na stacjach i szlakach,
- budowa nowych skrzyżowań dwupoziomowych.
- Umowy na roboty będą obejmować:
- układy torowe stacji i szlaków,
- nawierzchnię torową z poprawą geometrii toru,podtorze,
- odwodnienie stacyjne,
- liniowe przejazdowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym warstwy podstawowej,
- urządzenia i sieci teletechniczne wraz z informacją podróżnych,
- sieć trakcyjną z elementami zasilania 3kV,
- likwidację przejazdów kolejowych wraz z budową dróg objazdowych,
- budowę nowych wiaduktów lub przejść podziemnych,
- modernizację istniejących obiektów inżynierskich,
- obiekty kubaturowe utrzymania ruchu,
- perony i małą architekturę,
- obiekty ochrony środowiska,
- usunięcie przeszkód pozostałych elementów infrastruktury nie kolejowej i instalacji przemysłowych oraz sanitarnych.
Modernizacja Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym Malbork to kolejny etap przebudowy ponad 350 kilometrowej linii kolejowe E-65 łączącej Warszawę z Gdańskiem. Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego).