Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

60 lokomotyw TRAXX od Bombardiera dla Angel Trains za 225 mln euro

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-09-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o., 24 września 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
60 lokomotyw TRAXX od Bombardiera dla Angel Trains za 225 mln euro
Dzięki złożonemu przez europejską korporację leasingową Angel Trains zamówieniu na 60 lokomotyw TRAXX z opcją, Bombardier Transportation uzyskał kolejne duże zamówienie na lokomotywy od klienta prywatnego.

Wartość zamówienia na lokomotywy TRAXX AC, DC i MS szacowana jest na około 225 mln euro (316 mln USD). Realizacja opcji oczekiwana jest bezpośrednio po zawarciu umowy leasingowej, nad którą obecnie toczą się rozmowy.

Nowe elektryczne lokomotywy wykorzystywane będą w ruchu transgranicznym na różnych trasach w całej Europie, w tym na nowych korytarzach pomiędzy Austrią i Węgrami oraz między Szwecją i Norwegią. Zastosowana w rodzinie TRAXX strategia wspólnej platformy, a co za tym idzie - wysoki odsetek zbieżnych części, skutkuje wysoką ekonomiką wykorzystywania tych lokomotyw na terenie całej Europy. Z uwagi na konstrukcję modułową ostateczna konfiguracja lokomotyw może zostać bezproblemowo dostosowana do poszczególnych regionów, ich zastosowania i typowej dla nich infrastruktury.

Ostateczny montaż lokomotyw wielosystemowych oraz tych z napędem AC ma miejsce w zakładach Bombardiera w Kassel, zaś lokomotywy z napędem DC składane będą we włoskich zakładach w Vado Ligure. Nadwozia produkowane będą w Polsce we wrocławskim zakładzie Bombardiera, wózki w Siegen, a jednostki napędowe i systemy kontrolne oparte na sprawdzonej technologii Bombardier Mitrac w Mannheim.

Angel Trains posiada już ponad 100 lokomotyw z rodziny TRAXX, które Angel Trains Cargo, jej spółka zależna specjalizująca się w leasingu, dzierżawi przewoźnikom kolejowym w całej Europie. Uwzględniając ostatnie zamówienia, asortyment lokomotyw TRAXX zakupionych przez Angel Trains obejmuje obecnie 160 lokomotyw, w tym siedemdziesiąt z napędem AC (znanych na rynku niemieckim jako seria BR 145/185), dwadzieścia lokomotyw z napędem DC (znanych na rynku włoskim pod nazwą E 483) oraz siedemdziesiąt lokomotyw wielosystemowych zasilanych czterema rodzajami napięcia, przystosowanych do obsługi głównych europejskich korytarzy towarowych między Niemcami, Polską, Holandią i Włochami.

Tim Jackson, dyrektor ds. międzynarodowych Angel Trains powierdział: - To istotne nowe zamówienie umożliwi nam udzielenie wsparcia dla rozwoju kilku kluczowych klientów, którzy już korzystają z naszych napędów spalinowych i elektrycznych, jak również rozszerzenie naszego zasięgu na nowe terytoria lub przewoźników. Elastyczność i jakość produktów
z rodziny TRAXX idzie w parze z naszymi aspiracjami jako zaangażowanego, przedsiębiorczego i profesjonalnego partnera europejskiego sektora transportu kolejowego.

- Ogromnie cieszymy się tym kolejnym dużym zamówieniem od Angel Trains. Poza wydajnością kosztową i niezawodnością, sukces produktów z rodziny TRAXX zawdzięczamy ich uniwersalności. Oznacza to, że wraz z naszymi klientami możemy
w znaczący sposób przyczynić się do wspólnego rozwoju europejskiego transportu kolejowego – podkreślił Edmund Schlummer, szef dywizji lokomotyw Bombardier Transportation.

\
* Lokomotywa Traxx (fot. Denis Verheyden, www.commons.wikimedia.org).
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5